Gå til innhold

Internet funker hos alle untatt min, hvorfor!?

Anbefalte innlegg

Hei.

Tidlig imorges funket internetten hos meg, og hos alle andre i huset. Etter en stund ville ikke min funke mer. Første jeg tenkte var at maskinen var litt mongo. Så, jeg formaterte og slo den på. Men neida, internet funker ikke.

Jeg har instalert skjermkort driveren og hovedkort driver. Men, ingen ting ?

Har ikke så sinnsykt peiling på akkurat dette, så håper noen kan hjelpe meg.

Helt i begynnelsen kommer det opp om jeg vil kjøre Windows XP Professional. Det er 2 sånne nemlig. På den første er det forrige "brukeren" min som er der, der ligger BF2 og Firefox osv. Hvorfor ligger den der ? Den skulle vel igrunnen vekk!?

På den andre ligger nye brukeren, hvor det kun ligger 4-5 mapper.

Jeg trodde jeg hadde formatert, men noe må jeg jo ha gjort gale.

Jeg tar i XP CD'en, og menyen kommer opp. Det kommer ingenting om formaterin eller noe sånt. Hvor formaterer jeg ?

Takker for hjelp :)

Endret av Bimmelom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan du skal formatére:

ADVARSEL: Du må ta kopi av alt på systempartisjonen som du vil ta vare på. Jeg tar ikke ansvar for eventuellt tap av filer og data.

* Sett inn windows-cden.

* Restart pcen og boot fra cden. (om den ikke booter fra cden, så må du stille det inn i BIOSen)

* Velg at du skal innstallére et nytt eksemplar av windows.

* Når du får velge hvilken partisjon du vil legge inn windows på, så slett den nåværende systempartisjonen, og lag en ny på samme stedet. Da vil den nye partisjonen blir formatért, og du slipper alt det gamle så lå der.

* Velg partisjonen og fullfør innstallasjonen.

Hvis du ikke har flere partisjoner(logiske disker), så ta sikkerhetskopi på cd/dvd.

Lenke til kommentar

Greit. Har ikke noe jeg vil ta vare på. Til nå har jeg kun formatert C: Kun der jeg må formatere, ettersom spill og programmer ligger der.

Det ser ikke ut som den booter fra CD'en når jeg restarter. Hvordan stiller jeg i Bios? Og hva skal jeg stille på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...