Gå til innhold

Hvor lenge varer Garantien på Sony Ericsson mob ?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte en mobil for to år siden, og den var vært opptil 3 ganger allerede på reprasjon hos butikkleverandøren, alstå jeg har fått en ny problem, det problemet går utpå at mobilen slås av uten grunn, noen ganger i timen, og det kan variere til og med til og med dager kan det gå før den får neste "anfall"...

Så spørsmålet mitt er, det jeg lurer på er at hvor lenge varer garantien til Sony Ericcson mobiler?, og har jeg krav på å bytte mobilen hvis jeg har levert mobilen mer enn 3 ganger til reprasjon og enda har problemer med mobilen...?

Ps: Jeg fikk vite at Sony Ericsson mobiler har kun et års garanti, men jeg tviler på dette siden andre selskaper har lenger garanti tid...

Kun seriøse svar, takk på forhånd!...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

innledningsvis:

skill mellom garanti og reklamasjon. garanti er et oppskrytt ord for å overbevise kunden om at det er de eneste rettighetene en har. fkj (forbrukerkjøpsloven) gir deg til dags dato så og si alt det garantien gir deg pluss litt mer.

Edit: slik jeg har fått med meg gir SEM 1 år. Dog følger opp telefon i 2 år.

I utgangspunktet menes det at det er 5 år reklamasjonsrett, dog avhenger dette av hva som kan forventes av din telefon. Billige "dritt" mobiler forventes ikke like lang levetid som feks nokia sine 7000-8000 kroners telefoner.

Jeg vil si at du i hovedsak har 2 år på å reklamere for en gjenstand som ikke fungerer slik den skal. (dette er utifra at jeg ikke vet hvilken telefon du har)

nå må du også presisere hvorvidt det er snakk om 3 like feil? 3 ganske grove feil, eller 3 forskjellige hvorav 2 er bagateller?

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...