freddiB Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Kjøpte en Western Digital 200 GB harddisk hos MPX i november i fjor. Nå etter knappe 9 måneder sier den takk for seg ved at jeg får beskjeden "filen eller mappen er skadet og kan ikke leses". Disken er tilkoblet gjennom et eksternt icy box kabinett og har ikke blitt behandlet unormalt røft. Til sammenligning har jeg en standard ekstern WD 120 GB som snart har holdt i 3 år. Har jeg krav på ny hd eller er det bare å punge ut for en ny hd? Hvor lenge er det normalt at en slik harddisk skal holde? Lenke til kommentar
freddiB Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 Er det forresten mulig å redde noe av innholdet? Hd'en var nemlig full av ting jeg gjerne vil beholde. Finnes det noen bra programmer eller slikt som kan gjøre dette? Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Knoppix redder det. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=447539&hl= Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Finnes det noe program som klarer å gjenoprette data selv om ikke engang bios klarer å gjenkjenne hardisken? Lenke til kommentar
Mr. Floppy Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Jeg skal ikke uttale meg om holdbarhet generelt, men hvis disken bare er ni måneder gammel, så er den fortsatt under fabrikkgaranti. Si ifra til MPX at den har tatt kvelden og spør om videre fremgangsmåte. Så får du sikkert en ny disk uten for mye om og men. Men du bør selvfølgelig redde ut det som er mulig før du sender den fra deg. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Greit å vite om HD'er. Finnes det noe program som klarer å gjenoprette data selv om ikke engang bios klarer å gjenkjenne hardisken? Joda, det er fullt mulig. Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Eks på noen programmer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå