Xantix Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Bruker AVG free edition og har vært fornøyd med dette så langt. Problemet mitt nå er at jeg har fått et virus : Win32/Gaelicum.A som angriper alle .exe filer og gjør dem ubrukelig. Jeg har søkt på nett og det eneste forslaget er slett filene og hent tilbake originaler fra backup...... Nå har den ene disken min blitt angrepet og godt over 900 filer så det virker rart at jeg rett og slett må fjerne alle disse filene. At det ikke skal finnes et anti virus program som klarer å redde dem. Det å slette filene for å bli kvitt virus er jo heller ikke noe genial løsning for et anti virus program. Trenger jo ikke et anti virus program for å bli kvitt virus ved sletting. Viruset er ganske nytt, tror det dukket opp en gang i juli. X. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 (endret) fant dette så langt: 3. To scan for and repair the infected files Start your Symantec antivirus software and make sure that it is configured to scan all the files. For Norton AntiVirus consumer products: Read the document, "How to configure Norton AntiVirus to scan all files." For Symantec AntiVirus Enterprise products: Read the document, "How to verify that a Symantec corporate antivirus product is set to scan all files." Run a full system scan. If any files are detected, click Repair. If any files cannot be repaired, click Delete. Important: If you are unable to start your Symantec antivirus product or the product reports that it cannot delete a detected file, you may need to stop the risk from running in order to remove it. To do this, run the scan in Safe mode. For instructions, read the document, How to start the computer in Safe Mode. Once you have restarted in Safe mode, run the scan again. After the files are deleted, restart the computer in Normal mode. kommer fra denne side: http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.licum.html lykke til Endret 8. august 2005 av gaggen Lenke til kommentar
m-momr Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 jeg bruker NOD32 og er veldig fornøyd med det, det kommer det ikke inn noe virus nei. du finner det på http://www.nod32.com/home/home.htm Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 jeg bruker NOD32 og er veldig fornøyd med det, det kommer det ikke inn noe virus nei. du finner det på http://www.nod32.com/home/home.htm Slenger meg på den Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Jeg bruker hodet, en firewall i modemet og firefox og vips så er PCen min virus fri Jeg syntes virus er artige saker jeg. Morsomt å fjerne de, og morsomt å lage de. (Ja, jeg hadde en periode da jeg lagde små trojaner i VB Gøy å kontrolere andre PCer over nettverket uten av AV programmet tokk de ) Ihvertfall, så fort man finner navnet på et virus så er det bare å søke det opp på google så står det hvordan man blir kvitt det Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Etter Norton 2004 var jeg skeptisk hva 2005 utgaven hadde og by på. 2004 utgaven var krevende og tung i bruk. Har gått på 3 maskiner siden den kom og klart beste virus programmet jeg har brukt så langt. Lenke til kommentar
Xantix Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Har prøvd ut nod32 og den fjerner viruset men .exe filene er og blir korrupte... Regner med at det ikke er noe mere å gjøre med dette.... Jeg har en katalog med programmer som stort sett består av .zip, .iso og .exe filer. Dersom jeg gjør denne katalogen og alle under kataloger og filer til read only i windows xp, skal dette stort sett sørge for at virus flest ikke klarer å rote med disse filene? X. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 jeg hadde en periode da jeg lagde små trojaner i VB Gøy å kontrolere andre PCer over nettverket Skryter du av å ha laget viruser?? Jeg for min del syns viruser er noe herk, og de har vel aldri gjort noe bra eller "gøy" som du kaller det, annet enn å ødelegge for folk og gjøre antivirusselskapene rike... Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Skryter du av å ha laget viruser?? Hehe, var morro en gang i tiden det også Var ikke noe alvorlige greier jeg lagde. Ødela ikke noe Lærte en hel masse om hvordan virus fungerer da Nå klarer jeg å fjerne så og si alle virus jeg har fått eller som kamerater har fått manuelt Hvis du kan lage virus, så kan du også ødelegge virus vettu Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) *glem det* Endret 10. august 2005 av Lar5 Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 jeg bruker NOD32 og er veldig fornøyd med det, det kommer det ikke inn noe virus nei. du finner det på http://www.nod32.com/home/home.htm men etter 30 dager, hva skjer da? Blir programmet deaktivert? Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Du får ikke lastet ned oppdateringer (?) Lenke til kommentar
Sti4n Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Stemmer det... Nod32 er best Lenke til kommentar
Xantix Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 Jeg har lastet ned nod32 jeg også. Virker bra det, nå kjører jeg fortsatt avg samtidig og det er aldri lurt å kjøre 2 antivirus program samtidig så det er sikkert derfor ikke nod32 finner Win32/Gaelicum.A når jeg kjører i vanlig modus. Bare dersom jeg velger en katalog og velger "scan with avg" så slår nod32 inn, visst jeg scanner med nod samme katalog så finner den ikke noe virus eller sier at den ikke har tilgang til fila, men i sikker modus så finner og identifiserer den viruset. Regner med at vi snakker konflikt med avg. Vel dere som sverger til nod32, er det slik at man må kjøpe nod32? det finnes ikke en gratis versjon som varer utover de 30 dagene? Sist men ikke minst, det virker som det er en del mulige innstillingsmuligheter, jeg har bare installerte og ikke gjort noe mere enn å oppdatere, noen lure konfigurasjoner? X. Lenke til kommentar
Sti4n Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) Vel.. Du kan jo alltids drive med noe cracking.... Men sånne ting er forbudt! Kjøpe prosessen er enkel og problem fri, Og jeg angrer ikke et sekund *Edit*: Når det gjelder innstillingene så har jeg det på default, men hvis du ikke skal ha DMON eller EMON på så kanksje Endret 12. august 2005 av Supah89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå