Gå til innhold

Skjermkort gikk amok under spilling

Valagar

Anbefalte innlegg

Tidligere i dag fant jeg frem mitt gamle favorittspill, Red Alert, for å utnytte siste del av ferien til å gjøre noe jeg sjelden får tid til ellers - å spille. Min maskin, en bærbar Fujitsu Siemens Amilo, så naturlig nok ut til å klare spillet uten merkbare problemer, inntil skjermen plutselig byttet ut mitt normale spillbilde med et sammensurium av farger og mønstre. Jeg forsøkte å komme meg ut av spillet uten hell, og fant ingen annen løsning enn å slå maskinen av og på.

Etter dette fant jeg, noe overraskende, ut at ingenting var bedre! Jeg får ikke opp skjermbilde i det hele tatt, det siste jeg ser er følgende:

"Skjermbilde" av normal oppstart

Prøver jeg å starte i sikkerhetsmodus fungerer maskinen utmerket, rent bortsett fra at annenhver "kolonne" på skjermen er svart, slik som dette:

"Skjermbilde" i sikkerhetsmodus

Jeg kan vel derfor gjøre alt man ellers kan i sikkerhetsmodus, det er bare betydelig vanskeligere.

Noen som kjenner igjen dette problemet? Er noe galt med hovedkortet? Skjermkortet? Eller er dette bare et driverproblem? Og finnes det noen måte jeg kan fikse dette uten å plassere maskinen min bakerst i Kompletts 4-6-uker-kø? Å være uten datamaskin i sommeren er frustrerende, men når studiene tar i gang igjen og jeg ikke har tilgang til andre maskiner blir det plutselig helt håpløst!

På forhånd takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være at driverprogrammet til skjermkortet "reddet" skjermkortet pga varmgang

eller noe lignende. Da forandres oppløsningen på skrivebordet samtidig.

Prøv å forandre oppløsningen på skrivebordet til det du hadde, når du er inne i sikkerhetsmodus.

Mulig denne oppløsningen du fikk ikke støttes av skjermen.

Edit: Kikket ikke på skjermbildene dine, før etter jeg skrev innlegget :blush:

Har du prøvd system recovery, fra sikkerhetsmodus?

Endret av gauters
Lenke til kommentar

det ser litt ut som et varmeproblem. regner med at du ikke har overklokket, med tanke på at det er en bærbar maskin vi snakker om.

du kan prøve å kjøre system recovery, eller du kan prøve å installere nye drivere.

hvis du velger å installere nye drivere, husk å slette di gamle.

hvis problemet ikke gir seg, kan du prøve å formatere pc'en og installere windows på nytt. gir dette samme resultat, er det mest sannsynlig noe galt med hardwaren til pc'en.

lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...