Gå til innhold

Skjermkort rett til tv?

Anbefalte innlegg

Finnes det en overgang som gjør at jeg kan koble tv-en direkte til skjermkortet?

Skjermkortet har ikke tv-utgang, så det jeg er ute etter er en slags overgang/adapter mellom skjermkabelutgangen og et annet format som tv-en skjønner (s-video/scart/line .. )

Har søkt litt rundt, men klarer ikke å finne denne overgangen. Noen som har hørt om en slik overgang? Hvor får jeg kjøpt den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men vær obs på at den VGA-Scart kabelen kun virker på ATI kort. Nvidia er enn så lenge ikke støttet pga noe med H/V synch på signalene som ikke er riktig.(Husker ikke eksakt den tekniske forklaringen)

Så hvis du ikke har et ATI kort må du nok belage deg på og bytte kort.

Kvalitetsmessig vil en slik scart kabel være og foretrekke uansett, men som da krever at du har et ATI kort.

Skal man derimot benytte S-video/Composite påstås vel Nvidia 6 serien såvidt jeg har hørt og være best. Personlig ser jeg liten forskjell når det er snakk om og bruke composite, tror uansett den overføringsformen i seg selv er det svakeste leddet.

Selv har jeg brukt et ATI Radion 7000 pci kort til dette en periode, og det har fungert greit. Koster under 300 Kr (100Kr mindre enn kabelen, om du ikke lager den selv) Med et slikt kort vil du også kunne bruke Scart kablel overgangen for bedre bilde.

Men alt kommer jo da an på hvilke krav du har til kvalitet, pris og grafikkytelse. Og ikke minst hva du har fra før av.

Lenke til kommentar

Alternativt så kan man ha en TV med D-sub og/eller DVI inngang, dette eliminerer bruk at TV utgangen. Jeg selv har bestillt med Viewpia 32" LCD TV fra Elprice.no, billig LCD TV :) og håper den ankommer i løpet av ett par dager. :) Denne LCD TV'en har både D-sub og DVI inngang, TV'en er også HD ready, så blir spennende å teste den. PS, en kollega på jobben har denne TV'en og funker fett å kjøre PC'en rett i TV'en, får ett par svarte kanter på hver sin side grunnet oppløsnings forskjell. Eller så kan man bruke Powerstripp til å lage sin egen oppløsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...