Nighte Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Jeg fikk nylig et ganske alvorlig problem. Har hatt trøbbel to ganger før at pc`en har skrudd seg av midt under spilling, og senest når jeg skulle se film på tv`en på video-ut. Da måtte jeg vente i 5 minutter før maskinen lot seg skru på, ettersom det ikke var noe respons på power on. Så nå på fredag skjedde det at pcen røk nok en gang, og ville ikke la seg skru på. Så etter fem minutter lar den seg skru på, men dør igjen etter et sekund. Etter noen omstarter for å se om den kom til live igjen, skrudde jeg opp og startet opp mens jeg såg i kabinettet. Viftene gikk rundt, men når den stoppa luktet det svidd etterpå. Har levert inn dataen, og får service på den uten omkostninger, men lurte på om noen visste hva dette kunne være? Hovedkortet som er gått eller psu (som er ganske ny) som er defekt? Surt...men oppgradering med nytt hk og cpu og kabinett er på vei. Skifte fra intel til amd =) Har forøvrig et mini atx kabinett, men temperaturene i kabinettet såg ikke ut til å være usunne. Lenke til kommentar
schwami Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 De gangene det har luktet svidd i maskiner hos meg som har gått til h****** var det enten at cpu'en ble svidd pga feil på kjøleren, ram ble svidd da den ikke satt skikkelig i sporet, eller strømkabel som smeltet da den kom i kontakt med kobberkjøleren til cpu... Lenke til kommentar
Nighte Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 Okay, takker =) Heldigvis får jeg det trolig på garantien uansett, så de gamle delene blir trukket av på prisen for det nye setupet =) Men kan det bli problem med ram etter en stund når de har fungert i 2-3 uker uten issues? Kan det lukte svidd når noe går galt med selve hovedkortet? Lenke til kommentar
schwami Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Hvis RAM-brikkene fungerer, så fungerer de. Jeg har ikke vært borti "senskader" eller hva man skal kalle det. Det er klart at hvis en komponent på hovedkortet har blitt ødelagt, f.eks kondensatorer, så kan disse lekke væske som lager kortslutning. Sånt fører jo til svidd lukt. Men det er heller sjelden(?). Lenke til kommentar
Nighte Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 Okay. Regner med det enten er psu da eller hovedkortet som lager trøbbel. Begge er forøvrig under garanti så det blir vel ikke noe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå