Gå til innhold

bruker pc min for mye ram

(ODIN)

Anbefalte innlegg

hei har et spørsmål ang bruken av rammen min,er ikke helt sikker på hva som er vanlig.har nettopp reinstallert pc med win xp pro samt alle programmer jeg bruker å installere,men det jeg har lagt merke til er at pc bruker ganske så mye ram uten at jeg kjører programmer eller har vinduer åpne,har 1 gig ram men når alt som kan slåes av er slått av bruker maskina 520 mb ram er dette normalt?

ps,har kjørt alt av virus og spyware programmer jeg vet om som er bra og defragmentert to ganger,samt 1 time med memtest

takker for alle svar og beklager hvis feilpostet

Endret av (ODIN)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er langt ifra normalt :dontgetit: Kan du poste et screenshot av "Windows Task Manager / Process" vinduet ditt, når du kjører i desktop uten noe programmer (unntak; virusprogrammer, systemprogrammer som lydkort o.l.).

Normalt hos meg når jeg ikke kjører en dr*** er ca. 180mb :)

Lenke til kommentar

jeg bruker normalt 547Mb med BattelField i bakgrunnen og 42 prosesser så nei slik du har det er aldeles ikke normalt. men du vet du kan still på veksel filene, fordi det vil ane meg at du har for mange MB i veksels filer og da pcn da ikke bryr seg helt eller at cpu GPU eller annet i pcn din sier at de skal ha mue mer data og lagring en RAM eller HD tror men et Spørs mål møter du veggen mye når du sitter på pcn det må jo gå utrolig seint. seinere en tidligere vil jeg anta.

Lenke til kommentar

takk for svarene setter pris på det,er litt noob så hvordan lager jeg et bilde for å poste det her slik at dere kan se screenshot samt hvordan stiller jeg på vekselfiler?

det går nok litt sent ja,hører at pc jobber veldig av og til på små operasjoner,gjorde ikke det før,egenlig det som fikk meg til å tenke :blush:

takk igjen for hjelp

Endret av (ODIN)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...