haugsand Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Jeg stiller meg bak Arve og Henrik her. Har i grunn samme forklaring som Arve, et hn element er en prioritert tekst, som forteller hvilket innhold som kommer på den gjeldende sida, eller som Arve sier det «like under» selve overskrifta. A heading element briefly describes the topic of the section it introduces. Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Tittelen på artikkelen passer da utmerket som både overskrift - til både artikkelen og bare ingressen - og som lenketekst, mye bedre enn «Les mer..». Lenketeksten bør jo kort beskrive siden den linker til, akkurat som tittelen bør. Som Henrik nevnte bør den også være kort, og det samme gjelder tittelen. Jeg ser heller ikke noe semantisk galt i å ha en lenke i en Hn. Blir bare mer og mer overbevist over at det er riktig. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 "Les meir" fortel deg jo nøyaktig kva den fører til; jo, nettopp - lese meir/resten av artikkelen. Å sei at det er feil/lite brukarvennlig blir omtrent det same som å slakte den siste filmen/boka i ein triologi fordi den ikkje gir meining fordi du ikkje har sett/lest dei to første filmane/bøkene. Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Sier ikke at det ikke er brukervennlig. Men jeg mener at tittelen på artikkelen forteller mye mer om den enn «Les mer» gjør, og at lenketeksten i seg selv bør være nok til å se hvilken side du kommer til. "Forklaringer" som «Les mer» og «Klikk her» bør - etter min mening - stå i title-egenskapen («Les mer om hva-enn-artikkelen-heter»). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå