Tha_Zaynt Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 (endret) Jeg holder på å lage en meny som skal utvide seg når man trykker på en kategori slik at det kommer opp en submeny under(slik som på f.eks http://www.psdata.no) jeg har begynt på et script som henter ut hvilken meny som skal brukes basert på hva som ligger i GET variabelen. Problemet er at menyen som er default blir printet uansett. Test selv ved å trykke på "Turneringer" og "OM oss" Demo slik ser koden ut nå: <?php switch($_GET['sub']){ case 1: echo'<ul id="menu"> <li><a href="index.php">Hjem</a></li> <li><a id="current" href="index.php?sub=1">Turneringer</a></li> <li><span class="submeny"><a href="index.php">WoW</a></span></li> <li><span class="submeny"><a href="index.php">Counter-Strike</a></span></li> <li><span class="submeny"><a href="index.php">Half-Life</a></span></li> <li><a href="index.php">Forum</a></li> <li><a href="index.php">Medlemmer</a></li> <li><a href="index.php">Registrer</a></li> <li><a href="index.php">FAQ</a></li> <li><a href="index.php?sub=2">Om SpillOnline</a></li> </ul>'; case 2: echo'<ul id="menu"> <li><a href="index.php">Hjem</a></li> <li><a href="index.php?sub=1">Turneringer</a></li> <li><a href="index.php">Forum</a></li> <li><a href="index.php">Medlemmer</a></li> <li><a href="index.php">Registrer</a></li> <li><a href="index.php">FAQ</a></li> <li><a id="current" href="index.php?sub=2">Om SpillOnline</a></li> <li><span class="submeny"><a href="index.php">Informasjon</a></span></li> <li><span class="submeny"><a href="index.php">Anonnsering</a></span></li> <li><span class="submeny"><a href="index.php">Crew</a></span></li> </ul>'; default: echo'<ul id="menu"> <li><a href="index.php">Hjem</a></li> <li><a href="index.php?sub=1">Turneringer</a></li> <li><a href="index.php">Forum</a></li> <li><a href="index.php">Medlemmer</a></li> <li><a href="index.php">Registrer</a></li> <li><a href="index.php">FAQ</a></li> <li><a href="index.php?sub=2">Om SpillOnline</a></li> </ul>'; } ?> Endret 8. august 2005 av Tha_Zaynt Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Du må alltid bruke break; etter hver case i en switch. Ellers fortsetter den bare å kjøre gjennom alle de andre case'ene. Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 selvfølgelig neste gang jeg skriver kode skal jeg kryss-sjekke med manualen istedet for å stole blindt på hukommelsen, men uansett takk skal du ha! Ser ut til at det funker nå ja. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 er det mulig å gjøre slik at submenyen(e) kommer opp automatisk når en holder pekeren over menyen? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Jepp... men da er det ikke PHP. Litt avhengig av hvordan du ønsker at det skal se ut, men det lar seg nok løse med både JavaScript eller CSS. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Jepp... men da er det ikke PHP. Litt avhengig av hvordan du ønsker at det skal se ut, men det lar seg nok løse med både JavaScript eller CSS. hvordankan det gjøres ved hjelp av CSS? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Tja... finnes faktisk et par løsninger der også. Den enkleste er nok display: block; og display: none; a:hover til en div blir da f.eks. div undermeny display: block, mens den i utgangspunktet er display:none; Lenke til kommentar
theBoss2 Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Ta en tit på: http://www.rilindja.no Og trykk på Sport! Hvis du er utt etter noe sånt si i fra. Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Ta en tit på: http://www.rilindja.no Og trykk på Sport! Hvis du er utt etter noe sånt si i fra. Den bruker et javascript ja Har sett løsninger på dette, ved bruk av css, men husker ikke hvor Lenke til kommentar
Slaughter Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Jepp... men da er det ikke PHP. Litt avhengig av hvordan du ønsker at det skal se ut, men det lar seg nok løse med både JavaScript eller CSS. hvordankan det gjøres ved hjelp av CSS? Eg bruka denne på ei side eg laga. Den var litt vanskelig å setta seg inn i med ein gong (masse rare stilnamn), men når eg fann ut av den var det genialt. Den brukar både css og javascript (treng dette for å støtte nettleserar som ikkje støttar css menyen). Her er ein rein css meny. Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Denne virker bra Den var det jeg tenkte på ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå