petteroe Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Heisann, Jeg har funnet ut at viftene må gå litt fortere enn jeg hadde tenkt for å unngå at vifta i MIST PSUen setter igang. Og la meg si det med det samme; Ikke imponerende. Tog lager mindre lyd enn den når den setter igang. Så nå har jeg bestilt meg tre nye SilenX vifter (en 92mm og to 120mm) i håp om at de gjør jobben sin. Men alt i alt er det moro med ny PC da. Har ikke fått testet den ut enda, for jeg har vært opptatt med å få installert XP, Office 2003, Photoshop, Visual Studio, SourceSafe, SpamPal, NOD32 og drivere for alt av stæsj som er i denne boksen. En liten heads up; jeg har ikke brukt en diskett på mange år. Så jeg kjøpte ikke diskettstasjon til dette monsteret. Gjett hva det første jeg ble bedt om var... Sett inn diskett med RAID drivere... Så hvis dere vil ha RAID på PCen så må dere enten; - Velge å ha en ikke-RAID disk med OS på, eller - Kjøpe dere en diskettstasjon En liten advarsel til. Hvis dere kjøper en tilsvarende konfigurasjon som dette, så må dere tenke over alt bråket som følger med: - Fuglefaener som piper i et sett utenfor - Rasling av løv i trærne - Naboen som pisser rett i vannet istedet for litt ved siden av - Pluss sikkert en masse annet du ikke har lagt merke til tidligere... Nå skal jeg bare finne frem de gamle høyttalerne mine så jeg ihvertfall får brukt 4 kanaler av de 7.1 tilgjengelige, så skal jeg installere et av spillene som fulgte med skjermkortet mitt (som faktisk er de eneste jeg har...) Morten Lenke til kommentar
perkh Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Og jeg som akkurat har bestilt en Lial Li 6070 og Mist PSU! Jeg vil ha en stille PC (men ikke vannkjølt). Se følgende tråd: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=469875 Petteroe, jeg trodde jo MIST skulle være støyfri? Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Er vel mest at komponentenen dine bruker mye strøm, PSU i seg selv blir varm og da speeder nok vifta opp vil jeg tro ja. Tross alt, de fleste her som har Mist'n har ikke riktig så stort strømforbruk som ny-PC'en din. Men håper det kan hjelpe litt med vifter. Hvis ny-PC'en er så stille at du begynner å høre stemmer så kan det være lurt å snakke med doktor Lenke til kommentar
petteroe Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Å-ja. De gode stemmene... Det kan nok være noe som bruker litt strøm. Det må i såfall være de tre harddiskene. Jeg regner med at det blir litt bedre når suftgjennomgangen i kabinettet blir bedre. Th-3, det var ikke meningen å skremme deg. Mist forsyninga jobber veldig lett, og det som gjør at den er stille er at den har en 12 cm vifte som stort sett bare lunter avgårde = lydløst. Problemet nå er at den får ingen gratis kjøling fra gjennomstrømming i kabinettet på en skikkelig måte, så den legger inn lavgiret og surrer den store vifta på full guff. Det høres. Morten Lenke til kommentar
crusade Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 (endret) Holder akkurat sjøl på å sette opp ein Mcubed HFX boks.. digre kjøleriubber på sidene og heatpipes.. Ingen vifter på mitt 2.4Ghz P4 oppsett. Prescott 3ghz P4 går ikkje på denne de Prescotten lager enormt med varme.. men alt annet bør gå greit. Har no ca. 40 grader på cpu, uten vifter. Rekner med det er 2.4ghz northwood.. AMD Athlon 3500+ skal og ligge på samme temp som dette, så det er ein del å gå på... Endret 18. september 2005 av crusade Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå