Complexity Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 (endret) fikk en vifte hos en kompis i går, en grønn sunbeam vifte som jeg bytta ut me coolermaster vifta mi.. grunnen var at denne har 3 pins plugg.. slik at jeg kan bruke den i viftestyringa.. men når jeg plugger den i viftestyringa og skrur den på fult så snurrer den ganske så sakte.. men hvis jeg plugger den på 4 pins kontakten snurrer den sjukt fort!! har testet i flere pc'er med 3 pins pluggen og den snurrer mye saktere med den tilkoblet enn med 4 pinsen tilkoblet.. siden jeg har viftestyring vill jeg ha full fart på 3'pins pluggen slik at jeg kan stille farten selv.. nå så stopper vifta hvis jeg skrur ned volten ca halveis.. legger ved ett bilde av pluggen.. kan jeg mikse tikse litt og få dette til å funke?.. eller ligger det noe strøm-dempegreier i 3'pins pluggen? fant ikkje kabeln t kameraet, så d bi ett mobil bilde.. Endret 10. august 2005 av complexity Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 har du prøvd å sette i begge? den ene TT vifta mi, så er den 3.pin bare til styring av vifte, plus at den gir info om rpm, o.l. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 (endret) har du prøvd å sette i begge?den ene TT vifta mi, så er den 3.pin bare til styring av vifte, plus at den gir info om rpm, o.l. skal prøve det nå edit: funka ikke.. nå kjører den full speed hele tida edit2: fant ut at hastighetsmåleren i vifta ikke fungerer.. får 0rpm i asus pcprobe.. Endret 8. august 2005 av complexity Lenke til kommentar
ZeS Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 åssen viftestyring er det? er sånn Coolermaster II elns? den har jeg, og på den får du ikke kjørt viftene på full guffe så lenge det ikke er over XX grader... (tror det er 32 grader elns).. Det pleier å være sånn på mange viftestyringer.. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 åssen viftestyring er det? er sånn Coolermaster II elns? den har jeg, og på den får du ikke kjørt viftene på full guffe så lenge det ikke er over XX grader... (tror det er 32 grader elns).. Det pleier å være sånn på mange viftestyringer.. har en vantec nexus.. og kjører alle de andre viftene mine på full speed.. har som sagt testa i flere pc'er.. Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 (endret) jeg har 3 sunbeam vifter 2 stk kjører på 2500 max mens 1 kjører på 3500max jeg bruker 3 pin men når jeg bruker 4pin kjører alle på 3500 jeg bruker aerogate 3 jeg tror det er sunbeam som lager dårlige vifter Endret 8. august 2005 av MongoMan Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 (endret) jeg har 3 sunbeam vifter2 stk kjører på 2500 max mens 1 kjører på 3500max jeg bruker 3 pin men når jeg bruker 4pin kjører alle på 3500 jeg bruker aerogate 3 jeg tror det er sunbeam som lager dårlige vifter pokkern.. men sjønner fortsatt ikke dette.. jaja. får kjøpe overgang fra 4 til 3 pins da.. edit: kan jeg kutte kabelen og fikse noe greier eller?.. blir gal Endret 8. august 2005 av complexity Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 *bumpettibump* Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 jeg tok av 3pins pluggen til en gammel p3 prosessorvifte som var gåen.. og bytta den med 3pins pluggen på sunbeam vifta.. nå snurrer den på full speed om jeg stiller den på full speed kan se på denne tråden som løst nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå