ohkaasa Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Hvordan kan det ha seg at jeg får bedre score på CPU testene i Sisoft Sandra enn referance AMD A64 3000+, med min P4 3.0 Ghz, mens A64 allikevel har bedre ytelse i feks BF2? Ett eksempel: en kamerat har en A64 3000+ 1024 Mb minne 2 stk 6600 GT i SLI, han har bedre fps enn meg, med samme innstillinger og jeg har: P4 3.0 Ghz, 2.5 Gb minne, 7800GTX skjermkort Lenke til kommentar
jacoweb Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 (endret) AMD er jo kjent for å få presset mere FPS ut av sine cpuer enn intel sine. Jeg er kanskje ikke den rette til å svare på denne posten, du får nesten vente til noen som har god er farning svarer. Endret 8. august 2005 av jacoweb Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 (endret) Benchmark-programmer er ofte ikke nøytrale - det er ikke uvanlig at en arkitektur blir favorisert, og resultatene behøver ikke være tilsvarende forskjellig i reelle oppgaver. Sandra-testene er også av de aller siste jeg vil benytte for å sammenligne ytelse på tvers av arkitekturer. AMD-prosessorer har i lang tid vært regnet for å være spesielt gode til spilling. Å forklare hvor denne forskjellen ligger, vil nok innebære en liten avhandling. Endret 8. august 2005 av Bob Ibsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå