Patriot Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Skal rense ei kjøleribbe før montering og lurte på om enten Plasterfjerner eller Neglelakk fjerner funker til jobben. Vet at Isopropanol er anbefalt, men jeg tenkte kanskje jeg kunne spare meg noen kroner med å bruke en av de 2 nevnte.. Noen som har noen erfaringer med dette? Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 1. plass: Isopropanol 2. plass: Aceton (tror det er det det heter, er ikke helt sikker på namnet for jeg bruker bare isopropanol). Har ikke erfaring med plaster/neglelakkfjerner men jeg mener jeg las på forumet på overklokking.no-forumet at de etterlatte seg en liten fetthinne, noe som hindrer varmeoverføringen. Hvis du ikke er noen overklokkingsfrik (ikke stykkt ment) og ikke må ha absolutt best varmeoverføring så funker det sikkert fint. Hvis du søker i forumet finner du kanskje noe. Lenke til kommentar
THX 1138 Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Jeg har ingen erfaringer med dette, men jeg ville tro at både plasterfjerner og neglelakkfjerner inneholder noe som forhindrer uttørking av hud. (Har egentlig aldri hørt om plasterfjerner. Eksisterer virkelig dette? :smile:) Men siden du ikke skal ha dette direkte på CPU, ville jeg tro at du kan bruke det til å få av kjølekittet (eller hva du nå skal ha vekk) på kjøleribba, forutsatt at du renser den grundig etterpå. Vanlig oppvaskmiddel og varmt vann burde fjerne eventuelle anti-uttørkingsstoffer, men det er nok viktig at du etter dette igjen skyller meget grundig i rent vann. Helst i mange minutter. Jaja, ha i minnet at jeg ikke er noen ekspert på dette. Kanskje plaster/neglelakk-fjerneren din simpelthen finner det for godt å etse i stykker hele kjøleribba... :razz: Edit: liten omskrivning [ Denne Melding var redigert av: THX 1138 på 2002-08-05 05:23 ] Lenke til kommentar
tokr Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Aceton er stoffet som brukes i neglelakkfjerner... Lenke til kommentar
IronWire Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Som tokr sa, Aceton brukes i neglelakksfjerner, men hvis ikke du kjøper ren aceton, så inneholder neglelakksfjerner mye annet. F.eks Jeg har en flaske cutex som man får kjøpt på Rimi liggende foran meg, og den innholder masse blant annet aceton, vann, glycerin (tror kanskje dette sitter igjen på prossesoren som ett fettlag), isopropyl, sitronsyre, masse mer Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 En liter tekninsk isopropanol koster ca 100 kr. Det er altså ikke rare summen du sparer. Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Ikke bruk whitespirit iallfall! Men som sagt over her: Kjøp isopropanol. 70 kr ga jeg på jernvarehandelen. Får du noe til overs kan du blande deg vindusspylervæske av det! :wink: _________________ AMD XP1700+, Abit KR7A-133, Gainward GF3 Ti/200 128MbDDR, 512 Mb Twinmos (M-tech) PC2100 CL2.5, WD 7200 80Gb ATA100, IBM 5400 10Gb ATA33, Plextor 24/10/40A, Pioneer DVDA05S, SB Live! Value, SMC EZ 10/100, LG 99G 19", Logitec Cordl. Deskt. Opt, fUnc, WinXP [ Denne Melding var redigert av: lysbryter på 2002-08-05 13:48 ] Lenke til kommentar
tokr Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 aceton kan også brukes til og teste renhetsgraden i kokain... men det er en annen sak Lenke til kommentar
muv Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 men hvis man skal rense P4 NW cpu som har vert kjølepasta på(for å ha på ny) fra før, bør en da få ut det som har kommet ned i det lille hullet? hviss, med hva? Lenke til kommentar
Jeez Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 1 liter Aceton koster 49.90 på sporten her nede :smile: Eg er evig overbevist om at Aceton er tingen å bruke, billig, fordamper fullstendig og lukter godt, heheh.. Jeez Lenke til kommentar
Emnity Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Eg brukte bare kondenfjerner(Isopropanol). Det funker godt :smile:. Lenke til kommentar
Jeez Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Denna kondisfjerneren, den innholder noe andre saker og hvis eg ikkje tar helt feil.. Arcus fører ei helt rein isoprop-blanding trur eg, såg ei flaske hos frisøren.. Jeez Lenke til kommentar
Patriot Skrevet 5. august 2002 Forfatter Del Skrevet 5. august 2002 Jeg brukte rødsprit og det ser ut til å ha funket fint... Leste på flaska at det kunne brukes til rensing/avfetting før lakkering osv.. Skulle vel da funke fint? Grunnen til at jeg spør om dette er at jeg nettopp har montert Titan VGA cooler på et gammalt skjermkort jeg har (Nvidia Geeforce 2 mx400) Jeg har også choppet opp en gammal 486 kjøleribbe og planslipt og spraylakket og festet på minnebrikkene. Måten jeg gjørde dette på var at jeg smurte goop rundt mesteparten av rambrikken får så å ha litt superlim i ver ende.. Noen som har noen komentarer til måten dette ble gjor på? jeg kan ikke risikere at superlimet løsner eller få andre tekniske problemer? Og siste spørsmål. Hvor mye bør jeg klare å overklokke skjermkortet? Default er GPU: 175mhz Ram: 165Mhz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå