KeyStroke Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Har et A8N SLI hk, den vifta som sitter på kortet bråker noe helt for jævelig (vel gjorde). Tenkte kanskje det var kommet noe dritt in i den så derfor den bråket en del extra. For å få ut vifta så det ut som at jeg måtte ut med hele hk, noe jeg ikke hadde noe særlig lyst til. Så tok derfor en qtip og dytta in mellom hvert blad, og joda en god del støv og dritt ble fjerna. Når jeg skrudde på maskinen igjen (første gang) så skreik den om at chip vifta sin fart var for lav, sjekka i bios og den vista rundt 4500rpm. I asus probe ligger den mellom 5600-6000 nå. Før qtip stunte så lå vifta på mellom 8000-9000rpm. CPU temp ligger på 32 idle, HK på det samme. Før dette et par grader lavere. Har jeg herpa vifta og trenger en ny? Eller har den bare beslutta og tone ned litt? bra hk, synd hørselsvern ikke er ekstrautstyr :/ Lenke til kommentar
KeyStroke Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 Snodig, nå ligger chip vifta på akkurat dobbel hastighet av hva cpu vifta ligger på i asus probe... Lenke til kommentar
Azton Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Hørtes veldig merkelig ut. Vil nok nesten anbefale deg en ny her. Hvis du har god gjennomstrømning av luft i kabinettet ditt kan du gå for en passiv. Hvis ikke ville jeg valgt en aktiv (altså aktiv = med vifte, og passiv = uten). Hadde selv en passiv uten skikkelig gjennomstrømning, og da ble Northbridge opp i 37 grader. Tror ikke det er så veldig galt, men uansett, det plagde meg - Azton Lenke til kommentar
O.A.F Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Har Deluxe kortet og chipset vifta gikk med ca. 9000rpm, men så begynte den å lage ulyder, nesten som den sluret. gikk ned i 0rpm så opp i 2000 så ned igjen og opp osv. Nå har den stabilisert seg på ca. 2500-4300rpm litt opp og ned innen for der. Skal bytte den ut med denne http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MCX159A Noen andre som har det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå