Ghosterix Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 (endret) Jeg har en G5 som står i et ellers rent windows miljø. Ved åpning av bildefiler via nettverket via indesign blir det problemer, følgene feilmeldinger kommer: Først: * "Navnet på fila" may be damaged. Do you want to open it anyway? OK Så: * The network connection was lost for the file "navn på fila" or the file was modified by another process. Til slutt: * Adobe InDesign is shutting dow. A serious error was detected. ---- Hvis filen kopieres inn til lokal hardddisk på mac'en fungerer det, men når den skal leses fra servershare kommer altså disse feilene. Jeg har kjørt norton systemworks/disc doctor på partisjoene (mac-området har egen partisjon) + at jeg har defragmentert. Noen som har idéer til årsaker? Edit: Det ser ut til å gjelde kun inDesign Endret 8. august 2005 av Ghosterix Lenke til kommentar
StianK Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Oppdatering 10.4.2 av OSX gjorde noen endringer i samba, disse endringene likte ikke inDesign. Såvidt jeg vet er det ikke enda gitt ut noen fiks til dette, å negradere til 10.4.1 skal visst fungere da(ikke testet selv). Du får nok bare kopiere filer til lokal disk inntil apple gir ut en patch. Lenke til kommentar
Ghosterix Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 Takk for info...jeg har nå kikket litt på nett og det ser jo ut til at dette kan være problemet. Finnes det en måte å nedgradere til 10.4.1 eller må det reinstallasjon til?...MAC'en er nylig nyinstallert fra en 10.4 - CD. Så det er vel grafikeren som selv har installert oppdatering til 10.4.2 via oppdateringsfunksjonen (ikke jeg som bruker mac'en). mac mini er bestillt som testmaskin! Lenke til kommentar
Ghosterix Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Mac'en er nå¨nedgradert ved å installere over med 10.4 versjonen...nå fungerer inDesign også... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå