norgeeek Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Har for tiden et lite prosjekt på gang; lage et brukervendlig OS med QB. Har grunideen til interface klar, og ett par egne komandoer er ferdige, men trenger sånt som FUNGERENDE muserutiner, en kode som kan laste, lese og lagre fks. .txt (til passord, brukerinstillinger ol.)+++. Har fjaksen beta-versjoner med en haug med bugs som jeg aldrig har giddet å fikse, og derfor laget en ny beta... Har noen noen koder / ideer til dette programmet? Eller et lignende prosjekt? Lenke til kommentar
IRQ1 Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 .: jg hr en god del code snipets liggende...kontakt mg visst du er interrisert... .:fn013 Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 <--- Sjekk meg a! Lenke til kommentar
CronoMan Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 OS er mer avansert enn masse muserutiner skal du lage OS i QB, så sier jeg bare good fucking luck du må skrive en MBR-kode (må gjøres i assembly) og noe lignende HAL i windows, du må lage ferdig operativsystem rutiner for disk-håndtering, drivere etc. men hvis du tenker på bare et grafisk bruker-grensesnitt så er det litt lettere. men likevel, så er det mye du må tenke på. og det er en RAM-begrensning i QB, så du må sannsyneligvis bruke '$DYNAMIC på førsten av programmet, og kompilere hver gang du skal teste det, hvis du vil bruke mer enn 64K ram. Lenke til kommentar
danfredr Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Jeg har et prosjekt som det kontakt meg: [email protected] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå