staagri Skrevet 17. september 2001 Del Skrevet 17. september 2001 Har et par spørsmål om innstillinger i bios. "Dram" er det 3-valg: Host clk Hclk+33 SPD Hva betyr disse innstillingene og hva er den beste?? Og skal "Auto detect Dimm/Pci clk" Av eller På?? Håper noen kan svare meg på det... Lenke til kommentar
Novec Skrevet 18. september 2001 Del Skrevet 18. september 2001 Hclk betyr at RAM går på samme hastighet som FSB Hclk+33 betyr at RAM går på FSB+PCI hastighet, altså at RAM = 133MHz om FSB = 100MHz SPD er jeg ikke sikker på, men jeg regner med at det er automatvalg. Auto Detect skal ikke ha noe å si så lenge du justerer alt annet manuelt, men jeg har ikke så mye erfaring med akkurat det - correct me if I'm wrong. Lenke til kommentar
Silence Skrevet 18. september 2001 Del Skrevet 18. september 2001 SPD står for Serial Presence Detect, og er informasjon som er lagret i en EEPROM på selve minnebrikken. SPD er informasjon om minnemodulens størrelse, båndbredde, hastighet og spenning. Ved boot vil BIOS lese SPD og bruke dette til å konfigurere systemet for *host*optimal*host* ytelse og stabilitet. Uten SPD får man fatal exception error om man har flaks - som regel booter ikke boksen i det hele tatt. _________________ 255 bokstaver er ikke nok for mine setups [ Denne Melding var redigert av: Silence på 2001-09-18 08:23 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå