War Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Når man kjøper en ny bil så koster den kanskje 600.000 så skal staten ha penger da denne vil inn i landet og den selges for 1.200000,- Hvorfor skal staten ha mange hundre tusen for at vi skal kjøpe en bil? Så skal dem ha 7 kr av hver liter bensin Vil det ikke få ned dødsulykkene om de øker vrakpanten til 5000 eller 15000 så man blir kvitt alle de "farlige" bilene på norske veier? Isteden for å bruke milliarder på å bedre sikkerheten på veiene? Kanskje begge deler samtidig? Så en liste om dødsulykker i personbiler mazda 3xx lå på topp, etter det kom det bare slitene biler fra 80-tallet , måtte langt ned på lista for å finne mange dødstall med nye biler. Og hvilket parti på stortinget bestemmer bilavgiftene? Passe på og ikke stemme dem Ka dok tru? Lenke til kommentar
Claus3000 Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Ja, hadde vrakpanten blidd satt opp betydelig så skulle jeg da virkelig kjørt den gamle bilen min til bilkirkegården. Kanskje ikke så dumt uansett. Nå har jeg jo fått konstantert at jeg driver en lek med døden da jeg kjører gammel mazda 323.... Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Nåja, så enkelt er det dessverre ikke. Jeg er enig i at lavere avgifter på biler er en god ide, men det løser dessverre ikke alt. Da skal det også sies at EU kontrollen som ble innført også rensker ut litt dårlige biler. Man må også bruke strengere virkemidler overfor de som kjører "grisete". Snakker da ikke om de som kjører 5- 8 km\t for fort (sånn generelt, forholdene vil jo spille inn), men de som kjører 15 -30 km\t for fort.Det er også ille når de som ligger bak og presser han forran fordi han følger fartsgrensen (hender stadig på veiene). Kjenner flere som har mistet bilen sin fordi de har kjørt for fort og mistet kontrollen. (Kjørt bilen til vrak.) Nyere biler og strengere regler angående overtredelse av fartsgrensene tror jeg vil virke i kombinasjon. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Ja, hadde vrakpanten blidd satt opp betydelig så skulle jeg da virkelig kjørt den gamle bilen min til bilkirkegården. Kanskje ikke så dumt uansett. Nå har jeg jo fått konstantert at jeg driver en lek med døden da jeg kjører gammel mazda 323.... Hvis du kjører normalt og vedlikeholder bilen (skifter slitedeler etc). så går det nok bra. Hvis staten setter opp vrakpanten betyr det økte avgifter på nye biler. Lenke til kommentar
War Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 Fungerer med gammel bil, men det blir noe annet når en annen kjører inn i din mazda uten at du har noe skyld i det , da hjelper det lite med nye dekk. For å sette det litt på kanten Om man hadde tatt de 1000 siste ulykkene på norske veger og erstattet alle bilene med 2005 modeller i kolisjonsøyeblikket ville vi kanskje hatt 10 drepte isteden for 137 som det er nå - og hadde det vært lavere avgifter hade kanskje de 127 som ikke er iblandt oss nå lenger kanskje hatt råd til en ny bil og sittet her og diskutert i denne tråden som egentlig ikke hadde finnes da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå