MrLee Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Det går fint ann å lage ett spill som ikke ender med at tyskland vinner. du kan for eksempel ende det ved slutten av en av de offansiver som tyskland "vant", eller du kan ende det tragisk med en cutscene der hvoedpersonen blir drept... Lenke til kommentar
Jekyll Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 hetl helt feil! det var de færreste av de tyske soldatene som i det hele tatt kunne kalles nazister! Hely feil? Jødene ble da trakassert av den tyske befolkningen allerede lenge før krigen. Jeg er enig i at ikke alle var nazister. Men svært, svært mange tyske soldater behandlet sivile i de okkuperte landene, spesielt i Sovjetunionen, forferdelig. Kvinner ble voldtatt, mennesker henrettet og bønder ble tvunget ut av husene sine og etterlatt til seg selv, selv om det var mitt på vinteren. Dette var ikke Hitlers nærmeste som utførte, men SS eller vanlige soldater. Jeg mener derfor at det er forståelig at aksemaktene ofte ikke er spillbare, selv om det bare er spill vi snakker om. Edit: Japaneserne var ikke stort bedre. F. eks ble mer enn 200 000 kinesere henrettet i Nanjing i -38. Denne hendelsen har gått over i hstorien som "Nanjing- massakren" Det skyldes jo den totale hjernevaskingen til Hitler. (fulgte med på en dokumentar om andre verdenskrig) Hitler klarte jo og overbevise en god del av de høytstående menneskene med god innflytelse at jøder ikke var et rent folkeslag og dermed rullet snøballen videre og ble større og større. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Og hvor mange sivile ble drept av allierte? allikevel har de klart å unngå å trekke inn sivile i 99% av alle WW2 spill...burde være mulig å gjøre noe lignende her også.. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 ...og jeg synes det er diskriminerende at en ikke kan spille svenske i bf1942 og slike spill Øøøøhm, svenske i 1942- Tar det som en spøk jeg. Skal ikke fordype meg noe mer i det enn det. Vel, svenskene var med i krigen de og! (kanskje ikke de som hadde størst styrke, men de var med på et vis). Lenke til kommentar
Jekyll Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Det går fint ann å lage ett spill som ikke ender med at tyskland vinner. du kan for eksempel ende det ved slutten av en av de offansiver som tyskland "vant", eller du kan ende det tragisk med en cutscene der hvoedpersonen blir drept... Hvordan hadde du likt et slikt spill hvor den personen som du har brukt gjennom hele spillet skal plutselig bare...dø...? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 hetl helt feil! det var de færreste av de tyske soldatene som i det hele tatt kunne kalles nazister! Hely feil? Jødene ble da trakassert av den tyske befolkningen allerede lenge før krigen. Jeg er enig i at ikke alle var nazister. Men svært, svært mange tyske soldater behandlet sivile i de okkuperte landene, spesielt i Sovjetunionen, forferdelig. Kvinner ble voldtatt, mennesker henrettet og bønder ble tvunget ut av husene sine og etterlatt til seg selv, selv om det var mitt på vinteren. Dette var ikke Hitlers nærmeste som utførte, men SS eller vanlige soldater. Jeg mener derfor at det er forståelig at aksemaktene ofte ikke er spillbare, selv om det bare er spill vi snakker om. Edit: Japaneserne var ikke stort bedre. F. eks ble mer enn 200 000 kinesere henrettet i Nanjing i -38. Denne hendelsen har gått over i hstorien som "Nanjing- massakren" Det skyldes jo den totale hjernevaskingen til Hitler. (fulgte med på en dokumentar om andre verdenskrig) Hitler klarte jo og overbevise en god del av de høytstående menneskene med god innflytelse at jøder ikke var et rent folkeslag og dermed rullet snøballen videre og ble større og større. Etter Berlin ble tatt av de allierte ble omtrent 2 millioner kvinner voldtatt av russiske soldater. Hitler og Goebbels var flinke til å overtale folk, som du sikkert har sett i flere opptak. Hvis man forteller en løgn mange ganger vil folk begynne å tro det. Det samme gjorde USA og sa at kommunister spiser barn osv. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Det går fint ann å lage ett spill som ikke ender med at tyskland vinner. du kan for eksempel ende det ved slutten av en av de offansiver som tyskland "vant", eller du kan ende det tragisk med en cutscene der hvoedpersonen blir drept... I VietCong Fist Alpha (utvidelsen til VietCong) dør man selv på slutten, men man får ikke se at fyren dør. Man spiller ferdig siste map, så kommer det opp en skrift som forklarer at fyren blir drept litt etter. Uansett, jeg fatter ikke hvorfor får den defikse idèen at spillet MÅ være sånn at tyskerne vinner om det først skal være et sånn spill?! Vant USA Vietnam-krigen? NEI! Uansett så MÅ man ikke få med seg hvert eneste sekund av krigen fra begynnelse til slutt! Brothers In Arms foregår de åtte første dagene av tilbaketakingen av Frankrike. Vi får ikke se slutten av krigen der, hvor alle amerikanerne løper rundt glade... Lenke til kommentar
espinos Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 ...og jeg synes det er diskriminerende at en ikke kan spille svenske i bf1942 og slike spill Øøøøhm, svenske i 1942- Tar det som en spøk jeg. Skal ikke fordype meg noe mer i det enn det. Vel, svenskene var med i krigen de og! (kanskje ikke de som hadde størst styrke, men de var med på et vis). vil heller kalle det svensker. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Det går fint ann å lage ett spill som ikke ender med at tyskland vinner. du kan for eksempel ende det ved slutten av en av de offansiver som tyskland "vant", eller du kan ende det tragisk med en cutscene der hvoedpersonen blir drept... Hvordan hadde du likt et slikt spill hvor den personen som du har brukt gjennom hele spillet skal plutselig bare...dø...? 1. det er realistisk...uforutsette ting skjer i krig. Vil bare reflektere at ingen er superhelter. 2. Hvor mange filmer ender ikke med at helten dør? Hvorfor kan de ikke gjøre det i spill? Ville vært som om Max Payne døde i slutten av 1'ern...noe jeg nesten hadde foretrukket fordi det Passer film noir sjangeren det baserer seg på. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Noen spill lar deg spille Axis, men dette er stort sett spill som ikke har "heltemodus". Det er bare måten vi ønsker å "glemme" det som skjedde for 60år siden. Vi ønsker ikke å lage helter ut av Axis som kan rettferdiggjøre det som ble gjort for å si det sånn. USA vant ikke Vietnam-krigen. Det var egentlig de som var "bad guys" der, men likevel finnes det nå kjempemange spill hvor man får spilel som Amerikaner i Vietnamkrigen, men knapt noen spill i det hele tatt som lar deg spille som Vietnameser. Lenke til kommentar
espinos Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 [iC' date=13/08/2005 : 00:52] Noen spill lar deg spille Axis, men dette er stort sett spill som ikke har "heltemodus". Det er bare måten vi ønsker å "glemme" det som skjedde for 60år siden. Vi ønsker ikke å lage helter ut av Axis som kan rettferdiggjøre det som ble gjort for å si det sånn. USA vant ikke Vietnam-krigen. Det var egentlig de som var "bad guys" der, men likevel finnes det nå kjempemange spill hvor man får spilel som Amerikaner i Vietnamkrigen, men knapt noen spill i det hele tatt som lar deg spille som Vietnameser. Det er rett og slett fordi det er snakk om United States Of America. " verdens herskere som alltid skal he en finger med i spillet" Mye av det jeg har sett i de spillene virker det som USA prøver å snu historien, som om de var de som led og hadde det fælt. og at de til slutt vant krigen. Nevn et spill du spiller USA i vietnam der du får se at USA ikke er heltene og ikke seirer!? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 historien skrives av seierherrene (eller i disse dager vil jeg heller si mediaherrene (fortsatt USA)) <- derfor ser du få av disse spilla espinos... Det er ingen som betviler at i rene militære tall, så vant USA Vietnamkrigen overlegent. Men poenget er at de ikke nådde sine politiske mål (husk, krig er bare en forlengelse av politikk) og endte med å trekke seg ut, noe som førte til at de komunistiske idealer vant frem i landet i etterkant -> førte til at man regner det som at USA tapte vietnamkrigen. Siden krigsspill sjeldent fokuserer på de politiske aspektene, så ser jeg ikke overraskelsen i den konklusjonen din espinos... Lenke til kommentar
mygve^ Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 (endret) i red alert kan du spille som soviet, tysker og alliert å gjennomføre spillet. Endret 13. august 2005 av mygve^ Lenke til kommentar
Mala Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Det går fint ann å lage ett spill som ikke ender med at tyskland vinner. du kan for eksempel ende det ved slutten av en av de offansiver som tyskland "vant", eller du kan ende det tragisk med en cutscene der hvoedpersonen blir drept... Hvordan hadde du likt et slikt spill hvor den personen som du har brukt gjennom hele spillet skal plutselig bare...dø...? Altså i denne tråden er det en del brukere som hdde likt å sett ett historisk korrekt spill og en høg grad av realisme, bare fra tyskerens side av krigen. Og da er det jo egntlig ikkje så mange aqndre muligheter. Enten kunne spilket endte med at personenenn hadde blitt tatt i fangenskap, eller såret i den siste kampen, evt. drept. ele som også nevnt ober, vunnet et av de store slagene. De skulle nå vere fullt mulig å lage ett godt spill, med en god og passende avslutning også sett fra tysklands side Lenke til kommentar
Mala Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 i red alert kan du spille som soviet, tysker og alliert å gjennomføre spillet. Sant nok, men det er tydlig at du ikkje har leste heile tråden, dette spillet er jo så utrolig langt fra virkeligheten Lenke til kommentar
Pels Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Flertallet av spillene blir jo produsert i USA, så det er de som drar i snorerne Hvordan hadde du likt et slikt spill hvor den personen som du har brukt gjennom hele spillet skal plutselig bare...dø...? Ikke for å være frekk men hadde du begynt å gråte? Hvis man lager et spill på en ordentlig måte er alt mulig. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 ...og jeg synes det er diskriminerende at en ikke kan spille svenske i bf1942 og slike spill Øøøøhm, svenske i 1942- Tar det som en spøk jeg. Skal ikke fordype meg noe mer i det enn det. Vel, svenskene var med i krigen de og! (kanskje ikke de som hadde størst styrke, men de var med på et vis). vil heller kalle det svensker. Ja, de svinene som hjalp tyskerne.. Lenke til kommentar
espinos Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 ...og jeg synes det er diskriminerende at en ikke kan spille svenske i bf1942 og slike spill Øøøøhm, svenske i 1942- Tar det som en spøk jeg. Skal ikke fordype meg noe mer i det enn det. Vel, svenskene var med i krigen de og! (kanskje ikke de som hadde størst styrke, men de var med på et vis). vil heller kalle det svensker. Ja, de svinene som hjalp tyskerne.. mhm, og de som deltok i den finske vinterkrigen mot sovjet. Lenke til kommentar
kenneth11 Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Ville ikke si Svenskene hjalp Tyskerne av egen vilje, de var jo egentlig tvunget til det....Tyskland har en svær marine, minst 30,000 tropper og masse fly hvis Svenskene nekter noe Spanjolene hjalp Tyskerne mer i så fall, de sendte 500 folk til Østfronten (selv om bare rundt 100 kom hjem). De eneste helt nøytrale nasjonene i Europa under 2.verdenskrig var Portugal og Irland, og kanskje også Tyrkia hvis man teller det som Europa Sveits gjorde flere gode ting for de allierte enn for Tyskland, og Tyskland planla til og med å invadere Sveits, så de kan ikke kalles helt nøytrale Lenke til kommentar
espinos Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 (endret) Jeg synest at en norsk spillutvikler skal laget et spill hvor man er en norsk gruppe i motstansbevegelsen, og gjør illegalt arbeid mot all odds.. hadde vært noe Endret 13. august 2005 av espinos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå