Mala Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 det var da ******* du skryter av karakterene dine Espinosgår vel ann å ha en diskusjon uten at du trekker det inn sikkert flere her som fikk gode karakterer i historie når frankrike og tyskland erklærte krig så var det bare på det formelle krigen ble egentlig starta av tysklands invadering av polen og espinos er det virkelig nødvendig å kalle folk jævla bonde,dum o.s.v. det går vel imot hw.no retningslinjer med personangrep som det der Tok meg den frihet å rapporterte det for noen timer siden, såg utviklingen av denne tråden så..like greit really Go natt folkens! Lenke til kommentar
espkul Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 I alle WW2 fps'er (f.eks. medal of honor, call of duty osv.) kan man aldri spille på tyskernes side, kun på de alliertes. Dette synes jeg er feil og diskriminerende. Jeg sier ikke dette fordi jeg er nasjonalsosialist (nazist) eller noe lignende, for det er jeg overhode ikke! Likevel synes jeg at alle nasjonene som deltok i krigen bør likestilles, uansett politisk holdning. Dessuten hadde det vært litt tøfft å spille spill som call of duty eller medal of honor på tyskernes side. Hvis noen har andre synspunkt vil jeg gjerne høre dem. Ingen som har hørt om Silent Hunter III, der man bare kan være tysker... Er det egentlig så rart, hvilke land er det som lager spillene; "de slemme" ? Lenke til kommentar
espinos Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 (endret) det var da ******* du skryter av karakterene dine Espinosgår vel ann å ha en diskusjon uten at du trekker det inn sikkert flere her som fikk gode karakterer i historie når frankrike og tyskland erklærte krig så var det bare på det formelle krigen ble egentlig starta av tysklands invadering av polen og espinos er det virkelig nødvendig å kalle folk jævla bonde,dum o.s.v. det går vel imot hw.no retningslinjer med personangrep som det der Det var en som lurte hva jeg fikk på prøven.. in your face! til pfa 87: 18 sider på 2 og en halv time. (a4ark.) 10 klasse fikk jeg det. går i 1 nå. Endret 11. august 2005 av espinos Lenke til kommentar
espinos Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 det var da ******* du skryter av karakterene dine Espinosgår vel ann å ha en diskusjon uten at du trekker det inn sikkert flere her som fikk gode karakterer i historie når frankrike og tyskland erklærte krig så var det bare på det formelle krigen ble egentlig starta av tysklands invadering av polen og espinos er det virkelig nødvendig å kalle folk jævla bonde,dum o.s.v. det går vel imot hw.no retningslinjer med personangrep som det der Tok meg den frihet å rapporterte det for noen timer siden, såg utviklingen av denne tråden så..like greit really Go natt folkens! det var forøvri min venn som skrev det, ikke meg. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 (endret) det var da ******* du skryter av karakterene dine Espinosgår vel ann å ha en diskusjon uten at du trekker det inn sikkert flere her som fikk gode karakterer i historie når frankrike og tyskland erklærte krig så var det bare på det formelle krigen ble egentlig starta av tysklands invadering av polen og espinos er det virkelig nødvendig å kalle folk jævla bonde,dum o.s.v. det går vel imot hw.no retningslinjer med personangrep som det der Tok meg den frihet å rapporterte det for noen timer siden, såg utviklingen av denne tråden så..like greit really Go natt folkens! det var forøvri min venn som skrev det, ikke meg. Selvfølgelig. EDIT: Til den som nevner Silent Hunter: Silent Hunter er vel ikke basert på noen virkelig historie, er det (bortsett fra at det faktisk er satt i WW2)? Forresten kan man ikke spille som tysk infanterist der, og da blir det litt mer som Battlefield-serien. Endret 11. august 2005 av MeTa][iC Lenke til kommentar
Togo Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 På tidet at foliket blir opplyst og fyrer opp Sudden Strike og Blitzkrieg. Der kan man spille som Tyskland, Russland, what have you. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Har faktisk ikke tenkt på dette men gir jo faktisk mening at man skulle kunne ha spillet som tyskerne i slike spill. Vil ikke kalle de diskriminering av tyskere da, heller bare et valg fra de som laget spillet å velge det gode mot det onde. Jeg vil ha sett at man faktisk kjempet på begge sider i en del WW2 spill. En sak har alltid to sider. Noen kamper vant den tyske siden, noen kamper tapte de. Om du skal se på det fra et historisk perspektiv er det like viktig å lære om de alliertes fremgang, tap og seier som de nazistiske. Det var mye god taktikk fra den tyske siden og en god del genie streker som kom fra dem. Hitler var ikke akkurat en idiot da, vil karaktirisere han som et genie. Et ondt genie men dog. Skulle det vært rett så skulle begge sider blitt vist frem i WW2 spill. Synes faktisk det blir litt teit å se det fra en side og si "dette er godt og dette er ondt" for mange tyske fotsoldater var faktisk humane av seg. Da vil jeg heller sette mer kritiske øyner til den russiske siden, som var mer grotesk i mange tilfeller enn tyskerne når de rykket frem. Man får bare vente å se. Håper i alle fall at det kommer et spill eller 2 hvor valget kan stå mellom nazistiske siden og den allierte siden. Vil være mer korekt på den måten. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Tyske soldater var riktig nok sjeldent nazister. Men det som hadde blitt resultat av seier mot de allierte gjør det til same shit om de er nazister eller ikke. Feks hadde en seier over Russland resultert i utslettelse av jøder og andre "undermennesker." Hitlers planet var å gjøre hele russland til en slavenasjon under Tyskland. Så hva om den tyske soldat ikke sto for ideologien, resultatet er hva som teller. Lenke til kommentar
espinos Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 [iC' date=11/08/2005 : 22:58] det var da ******* du skryter av karakterene dine Espinosgår vel ann å ha en diskusjon uten at du trekker det inn sikkert flere her som fikk gode karakterer i historie når frankrike og tyskland erklærte krig så var det bare på det formelle krigen ble egentlig starta av tysklands invadering av polen og espinos er det virkelig nødvendig å kalle folk jævla bonde,dum o.s.v. det går vel imot hw.no retningslinjer med personangrep som det der Tok meg den frihet å rapporterte det for noen timer siden, såg utviklingen av denne tråden så..like greit really Go natt folkens! det var forøvri min venn som skrev det, ikke meg. Selvfølgelig. EDIT: Til den som nevner Silent Hunter: Silent Hunter er vel ikke basert på noen virkelig historie, er det (bortsett fra at det faktisk er satt i WW2)? Forresten kan man ikke spille som tysk infanterist der, og da blir det litt mer som Battlefield-serien. Han heter Marius Benserud, og var like opprørt som jeg var over den dsiskusjonen vi hadde.. Som vi nå har sluttet med Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 På tidet at foliket blir opplyst og fyrer opp Sudden Strike og Blitzkrieg. Der kan man spille som Tyskland, Russland, what have you. Sudden Strike er et RTS, ikke et FPS. Samme med SS3 også, som er en ubåt-simulator. Lenke til kommentar
espinos Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) Marius Skybert Benserud? Nei, nå må du lære deg å lese her. Det var et navn med et fornavn og et etternavn. ikke noe mellomnavn Endret 12. august 2005 av espinos Lenke til kommentar
Neshaug Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Tyske soldater var riktig nok sjeldent nazister. Men det som hadde blitt resultat av seier mot de allierte gjør det til same shit om de er nazister eller ikke. Feks hadde en seier over Russland resultert i utslettelse av jøder og andre "undermennesker." Hitlers planet var å gjøre hele russland til en slavenasjon under Tyskland. Så hva om den tyske soldat ikke sto for ideologien, resultatet er hva som teller. Kristendommen oppstår. Jødene bekjenner seg til bibelen, men ikke til Kristus. Jøder = antikrist = djevelen. Vitenskapelig revolusjon kommer og boikotter jødene enda mer. Genetikk blander seg med nasjonalromantikk, hvorpå mest i Tyskland. Man tror fortsatt på mørke makter. Blod, jord og den ariske rase blir sett på som sunt. Jødene blir sett på som urenslig, en slags sykdom i folket. Slik overlever bildet av jødene som pesonifisert ondskap inn i vårt århundre, og i Tyksland som en trussel mot alt som er "germansk". Tyksland får et "jødeproblem", og må eliminere problemet. Dette blir en hverdagslig forståelseshorisont for Tykserne. De måtte gå til "selvforsvar" mot jødene. Altså, tyskerne blir frivillig med på holocaust sammen med Hitler. Til og med de som ikke kunne bli soldater fant ut måter for hvordan de kunne "hjelpe" til. Selvsagt er det mer inn i bildet her: Hitler, Massepropaganda etc.. OBS: Dette var et historisk perspektiv, ikke egne meninger. Lenke til kommentar
Neshaug Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) I alle WW2 fps'er (f.eks. medal of honor, call of duty osv.) kan man aldri spille på tyskernes side, kun på de alliertes. Dette synes jeg er feil og diskriminerende. Jeg sier ikke dette fordi jeg er nasjonalsosialist (nazist) eller noe lignende, for det er jeg overhode ikke! Likevel synes jeg at alle nasjonene som deltok i krigen bør likestilles, uansett politisk holdning. Dessuten hadde det vært litt tøfft å spille spill som call of duty eller medal of honor på tyskernes side. Hvis noen har andre synspunkt vil jeg gjerne høre dem. Tror ikke tyskerne i dag ser det på som diskriminering, det er jo bare spill. Hvis de mener det er diskriminering har jeg rett til å mene at noen av de tyskerne som levde under krigen egentlig bare fortjener å bli "drept" i spill i ettertiden. Men noen oppdrag hadde kanskje vært underholdene å spille fra den Tyske siden. Endret 12. august 2005 av Neshaug Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 kan du ikke spille som tysker i COD da? el husker j feil? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 kan du ikke spille som tysker i COD da? el husker j feil? Bare i MP, og det er lissom ikkje det samme. Vi sikter til ett single player spille med fokus på ^bare^tyske soldater og deres historie og slikt I likhet med f.eks BIA. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Det er ikke snakk om diskriminering det er bare slik det er. Dersom dere fordyper dere litt i andre verdenskrig så kanskje dere også skjønner hvorfor. Noen spill lar deg spille Axis, men dette er stort sett spill som ikke har "heltemodus". Det er bare måten vi ønsker å "glemme" det som skjedde for 60år siden. Vi ønsker ikke å lage helter ut av Axis som kan rettferdiggjøre det som ble gjort for å si det sånn. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 ...og jeg synes det er diskriminerende at en ikke kan spille svenske i bf1942 og slike spill Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 ...og jeg synes det er diskriminerende at en ikke kan spille svenske i bf1942 og slike spill Øøøøhm, svenske i 1942- Tar det som en spøk jeg. Skal ikke fordype meg noe mer i det enn det. Lenke til kommentar
Jekyll Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Jeg er til dels enig med trådstarter. Men spillet er jo lagd slik at det skal gjenspeile andre verdenskrig! Så hva er egentlig da problemet? Synes du det hadde virket reelt hvis ikke Tyskerne hadde tapt? (siden spillet er lagd slik det er). Dessuten så må du være en meget hårsår person siden du finner et spill diskriminerende (beklager at jeg sier det) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå