pfa87 Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 til trådstarter: Har ikke du fulgt med i historietimene?Under andre verdenskrig kjempet vi mot nazistene som ville få hele verden til å tenke "den ariske rase" og utrydde fire femtedeler av verdens befolkning. Det er ikke noe diskriminering mot tyskere, men mot nazistene! Det er faktisk en av de få krigene som var nødvendig, og at bare ene siden/de allierte (i dette tilfellet) var helter for resten av verden. overhodet ingen diskriminering Helst ikke kom med slike hånende utsagn i tråden. Man kan være uenig, men det betyr ikke at man skal drive med slik uproffesionell skittkasting. Selv har jeg fulgt med i historietimene, og har toppkarakter i faget. Det er fint om alle bruker en høflig tone i diskusjonene. Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 "Nå må jeg innrømme at jeg ikke skjønner en døyt av hva dere snakker om. Hva er diskusjonen, egentlig?Kors og spilling? " Hakekorset på uniformer,enheter,plakater etc i spill. I noen spill er hakekorset tatt vekk og erstattat med enten ørnen eller det andre krosset vi kjenner fra f.eks DOD, de som har spild dette veit ka eg mener pga av at det i Tyskland ikke er lov å vise hakekorset i spill. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 "Nå må jeg innrømme at jeg ikke skjønner en døyt av hva dere snakker om. Hva er diskusjonen, egentlig?Kors og spilling? " Hakekorset på uniformer,enheter,plakater etc i spill. I noen spill er hakekorset tatt vekk og erstattat med enten ørnen eller det andre krosset vi kjenner fra f.eks DOD, de som har spild dette veit ka eg mener pga av at det i Tyskland ikke er lov å vise hakekorset i spill. Pga av det er forbundet med det eg beskrev i tråden over MEN, i Tyskland blir det sensurert bort i alle slike spil vil e tro, men vi i Europa får se det i spill, mener det er i MOH:AA og MOH spill på konsoll om eg ikkje tar allvorlig feil. men no er det natta og opp hall 6 i morra tidlig Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Det er j slikt at du kan spille på begge sidene i bf! så det trådstarter sier er ikke helt sant... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Call of duty 1 + addon & CoD 2 Medal of honor Allied Assault + 1-2 addons? Medal of honor Pacific Assault Medal of Honor PS1 versjon + + + Vs hva? BF2 og DoD? (og disse to spillene har ingen særskilt story på linje med de andre... Lenke til kommentar
espinos Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 [iC' date=10/08/2005 : 22:54] Metallica: hitler så at FF (folkeforbundet) gjorde ingenting, så han bare forsatte å ta land etter land. Det bedde jo om krig med de handlingene de gjorde, men som nevnt tidligere, de allierte gjorde den offisiell. (de hadde egentlig ingen valg heller ) Fortsatt var det tyskerne som startet krigen. Englenderne allierte seg med polen. Det var aksene som startet, og forårsaket andre verdenskrig. Punktum. BTW: Jeg foretrekker å bli kalt MeTa][iC eller Metallic, da nicket mitt ikke har noe med bandet å gjøre (selv om at Metallica er et kjempebra band). Jeg vet urrolig godt at de hadde en avtale med de allierte, og at krigen hadde begynt da de gikk til angrep på polen. Uansett Metallic, sa var det allierte som gjorde krigen offisiell. (som var mitt poeng.) og det er et fakta, PUNKTOM. Lenke til kommentar
espinos Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 til trådstarter: Har ikke du fulgt med i historietimene?Under andre verdenskrig kjempet vi mot nazistene som ville få hele verden til å tenke "den ariske rase" og utrydde fire femtedeler av verdens befolkning. Det er ikke noe diskriminering mot tyskere, men mot nazistene! Det er faktisk en av de få krigene som var nødvendig, og at bare ene siden/de allierte (i dette tilfellet) var helter for resten av verden. overhodet ingen diskriminering Helst ikke kom med slike hånende utsagn i tråden. Man kan være uenig, men det betyr ikke at man skal drive med slik uproffesionell skittkasting. Selv har jeg fulgt med i historietimene, og har toppkarakter i faget. Det er fint om alle bruker en høflig tone i diskusjonene. !"Dobbelinlegg"! å være uhøfflig i denne tråden er jeg ikke alene om! men, jeg reagerte bare på det du sa. Jeg har også toppkarakter i faget, som jeg har nevnt tidligere i tråden. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 [iC,10/08/2005 : 22:54] Metallica: hitler så at FF (folkeforbundet) gjorde ingenting, så han bare forsatte å ta land etter land. Det bedde jo om krig med de handlingene de gjorde, men som nevnt tidligere, de allierte gjorde den offisiell. (de hadde egentlig ingen valg heller ) Fortsatt var det tyskerne som startet krigen. Englenderne allierte seg med polen. Det var aksene som startet, og forårsaket andre verdenskrig. Punktum. BTW: Jeg foretrekker å bli kalt MeTa][iC eller Metallic, da nicket mitt ikke har noe med bandet å gjøre (selv om at Metallica er et kjempebra band). Jeg vet urrolig godt at de hadde en avtale med de allierte, og at krigen hadde begynt da de gikk til angrep på polen. Uansett Metallic, sa var det allierte som gjorde krigen offisiell. (som var mitt poeng.) og det er et fakta, PUNKTOM. Gi deg nå da.. Gjorde krigen offesiell? Det var vel ganske offesielt når det sto en haug med tyskere midt i Warszawa? De allierte måtte jo forsvare seg mot aksemaktene som startet krigen når de plutselig bestemte seg for å valse inn og overta land (Som er en krigshandling), det var jo bare et spørsmål om tid før de resterende landene ville bli angrepet. De allierte så dette som en trussel, og gjorde noe med det. Lenke til kommentar
espinos Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 [iC,10/08/2005 : 22:54] Metallica: hitler så at FF (folkeforbundet) gjorde ingenting, så han bare forsatte å ta land etter land. Det bedde jo om krig med de handlingene de gjorde, men som nevnt tidligere, de allierte gjorde den offisiell. (de hadde egentlig ingen valg heller ) Fortsatt var det tyskerne som startet krigen. Englenderne allierte seg med polen. Det var aksene som startet, og forårsaket andre verdenskrig. Punktum. BTW: Jeg foretrekker å bli kalt MeTa][iC eller Metallic, da nicket mitt ikke har noe med bandet å gjøre (selv om at Metallica er et kjempebra band). Jeg vet urrolig godt at de hadde en avtale med de allierte, og at krigen hadde begynt da de gikk til angrep på polen. Uansett Metallic, sa var det allierte som gjorde krigen offisiell. (som var mitt poeng.) og det er et fakta, PUNKTOM. Gi deg nå da.. Gjorde krigen offesiell? Det var vel ganske offesielt når det sto en haug med tyskere midt i Warszawa? De allierte måtte jo forsvare seg mot aksemaktene som startet krigen når de plutselig bestemte seg for å valse inn og overta land (Som er en krigshandling), det var jo bare et spørsmål om tid før de resterende landene ville bli angrepet. De allierte så dette som en trussel, og gjorde noe med det. ja, der har du det. De gjorde noe med det. De erklærte krig. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 De allierte startet ikke krigen og de gjorde den ikke offesiell, men får å være litt enig med deg så gjorde de den.. gjensidig. Det er jo en krigshandling å ta over et land. Hvem er det som starter krigen da, når de tar over et land? Lenke til kommentar
espinos Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 (endret) De allierte startet ikke krigen og de gjorde den ikke offesiell, men får å være litt enig med deg så gjorde de den.. gjensidig. Det er jo en krigshandling å ta over et land. Hvem er det som starter krigen da, når de tar over et land? Jeg vil kalle det en gjennomtenkt krigshandling. Vi gidder ikke å diskutere dette mer, for enig blir vi dessverre ikke. bare så du vet det, jeg ser hvordan du tenker og ser poenget ditt meget godt. takk for meg i denne diskusjonen. Endret 11. august 2005 av espinos Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 (endret) Toppkarakter i faget sier du, espinos? Det var ikke noen sånn "lanseringsdato" på andre verdenskrig, slik som det er på dagens spill vettu. Andre verdenskrig ble startet av tyskerne. Finner du et håndfast bevis (altså ikke en sånn nazi-startet side som mener at englenderne drepte alle jødene for å skylde på engletyskland), så skal jeg reise til wherever du bor, og pusse skoene dine. EDIT: Om du leser her, håper jeg at du vil være enig med de som har rett. Der står det blant annet: ...Attributed in varying degrees to the Treaty of Versailles, the Great Depression, nationalism, and militarism, the causes of the war are a matter of debate. Similarly, the exact date at which the war commenced differs between historians, with the most common date given as the German invasion of Poland on 1 September 1939, or the British and French declarations of war two days later... Men du har ikke heeelt feil. Det står jo også at historikere er litt uenige. Det som vanlige mennesker lærer (altså ikke de som studerer og filosoferer over krigen), er at krigen startet FØRST ved at tyskland invaderte polen. Endret 11. august 2005 av MeTa][iC Lenke til kommentar
espinos Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 (endret) Du er vanskelig å diskutere med, for du klarer ikke å se hva motparten mener. intil du gjør det, så gidder jeg ikke å diskutere mer. or the British and French declarations of war two days later... det er hele poenget mitt. de erklærte krig 3 september 1939. Jeg vet hele grunnhistorien om dette så det er ingen vits at du forteller det. De hadde seff ikke gått til krig hadde tyskland gjort ditt og datt. men det jeg mente er det sitatet der.... 2 Verdenskrig prøven min stod det: 6++++ Espen du sprengte karakterskalaen! (jeg heter espen, og det skrev historielæreren min altså.) Endret 11. august 2005 av espinos Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 (endret) Jeg vil si at å invadere et annet land regnes som en erklæring av krig. EDIT: Men vi driter i det. Historikere ser ut til å være like uenige som oss, så vi driter i det, og vi sier at ingen har 100% rett. Uansett har jo ikke dette noe med tråden å gjøre. Det vi diskuterer er hvorvidt det er mulig å komme med et spill hvor man spiller en tysk soldat. Endret 11. august 2005 av MeTa][iC Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 [iC' date=11/08/2005 : 18:04] Jeg vil si at å invadere et annet land regnes som en erklæring av krig. EDIT: Men vi driter i det. Historikere ser ut til å være like uenige som oss, så vi driter i det, og vi sier at ingen har 100% rett. Uansett har jo ikke dette noe med tråden å gjøre. Det vi diskuterer er hvorvidt det er mulig å komme med et spill hvor man spiller en tysk soldat. Battlefield for f***! Lenke til kommentar
co2 Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Du er vanskelig å diskutere med, for du klarer ikke å se hva motparten mener. intil du gjør det, så gidder jeg ikke å diskutere mer. or the British and French declarations of war two days later... det er hele poenget mitt. de erklærte krig 3 september 1939. Jeg vet hele grunnhistorien om dette så det er ingen vits at du forteller det. De hadde seff ikke gått til krig hadde tyskland gjort ditt og datt. men det jeg mente er det sitatet der.... 2 Verdenskrig prøven min stod det: 6++++ Espen du sprengte karakterskalaen! (jeg heter espen, og det skrev historielæreren min altså.) Jo metallic har rett, og du hadde tydeligvis en helt ræva lærer. Tyskland var klar over pakten med Polen, og gikk bevisst i krig med England og frankrike. Lenke til kommentar
kenneth11 Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 [iC,11/08/2005 : 18:04] Jeg vil si at å invadere et annet land regnes som en erklæring av krig. EDIT: Men vi driter i det. Historikere ser ut til å være like uenige som oss, så vi driter i det, og vi sier at ingen har 100% rett. Uansett har jo ikke dette noe med tråden å gjøre. Det vi diskuterer er hvorvidt det er mulig å komme med et spill hvor man spiller en tysk soldat. Battlefield for f***! Eh...ja, men kanskje et spill hvor man kan spille (skikkelig) singleplayer med en Tysker også Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Du er vanskelig å diskutere med, for du klarer ikke å se hva motparten mener. intil du gjør det, så gidder jeg ikke å diskutere mer. or the British and French declarations of war two days later... det er hele poenget mitt. de erklærte krig 3 september 1939. Jeg vet hele grunnhistorien om dette så det er ingen vits at du forteller det. De hadde seff ikke gått til krig hadde tyskland gjort ditt og datt. men det jeg mente er det sitatet der.... 2 Verdenskrig prøven min stod det: 6++++ Espen du sprengte karakterskalaen! (jeg heter espen, og det skrev historielæreren min altså.) Jo metallic har rett, og du hadde tydeligvis en helt ræva lærer. Tyskland var klar over pakten med Polen, og gikk bevisst i krig med England og frankrike. nettopp, en invasjon er en defacto krigsærklæring. Du tror vel ikke noen er så idiot at de erklærer krig, venter ett par dager også invaderer? Tyskland var det vi i dag kaller en Rogue state, de gjorde det de ville uten å bry seg om etikette. Å si at England og frankrike startet krigen blir for dumt, jeg skulle gjerne likt å vite navnet på den historielæreren...kunne sagt ham noen ord... Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 (endret) [iC,11/08/2005 : 18:04] Jeg vil si at å invadere et annet land regnes som en erklæring av krig. EDIT: Men vi driter i det. Historikere ser ut til å være like uenige som oss, så vi driter i det, og vi sier at ingen har 100% rett. Uansett har jo ikke dette noe med tråden å gjøre. Det vi diskuterer er hvorvidt det er mulig å komme med et spill hvor man spiller en tysk soldat. Battlefield for f***! Om man er tysker eller amerikaner eller brite eller franskmann eller belgier eller italiener eller hva faen man er i BF har ingen ting å si. Man lærer fortsatt ikke et kvidder historie fra spillet. EDIT: Takk for at dere støtter meg i mitt lille "korstog" (fleip ). Synes selv at det er snodig å si at england startet andre verdenskrig. Endret 11. august 2005 av MeTa][iC Lenke til kommentar
kenneth11 Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Jeg er med! Hitler selv signaliserte at han var klar for krig, først ved å øke størrelsen på hæren, så ved å remilitarisere Rhinland, så ved Anschluss og så ved å spise opp Tsjekkoslovakia Da han invaderte Polen, så var det ikke bare allianser som spilte, men da hadde også Frankrike og Storbrittania fått nok, og erklærte krig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå