b0berg Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Polen og Storbritannia hadde jo inngått en beskyttelsespakt, så StorB hadde jo ikke annet valg enn å erklære krig. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Mye god lesing i denne tråden, og eg støtter fullt ut ett FPS spil i stil med BIA der man følger en gruppe unge soldater fra krigsutbrudd til slaget om Berlin( sjangsen for at de ville overeleve heile greier er jo minimal, men u get the point)I løpet sv spillets gang kan vi først få intrykk av at de er villige til ofra seg fro Der Führer og sitt fedreland. Men utover i spillet etterhvert som rykter går om massedraps leirer,de ser forferdelige ting, eller taper terreng i Europa så endrer de sin oppfatning av krigen, og begynner å tenke seg om. Noe sant, samt realistiske slagmarker i likehet med sånn vi har sett i BIA. Blir dette virkelighet en dag, så for guds skyls la karakterene i spillet snakke TYSK. Ikkje no RTCW dritt Men altså grunnen til at vi ikkje har sett ett sliket spill, er så enkelt at det kansje blir for kontroversielt. De som led mest under krigen var jo jødene og andre sivile.selvfølgelig også soldatene, men poenget mitt er til slutt at de generasjonen som led da, forsatt er med oss. Den er betydelig mindre av naturlige grunner. Nå nærmer det seg stygt slutten for alle de tidsvitnene som opplevde krigen men kansje etter disse er gått bort vil vi kansje se en anne utvikling innne f.eks FPS sjangren som omhandler også de tyske soldatenes handlinger, helst historisk korrekt. Eg syns det er for mye av de alliertes tapre kamp i Europa, og de var så konge å aldri gjorde noe galt osv...men eg liker å spille de forde, men eg har alltid vert intressert i å spille fra tyskerenes side også. Det er ihvertfall min mening og tro, håper noen andre deler samme oppfatning OT: Hadde vert passe bra med en liten demo av Battleground Europe, sugen på å teste det eg altså Endret 10. august 2005 av Mala Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Nazistene startet den vel egentlig, unødendig av dem.. det var britene og franskmennene som erklærte krig høsten 1939. Hitler og hannes menn skulle jo skaffe seg "lebensraum" luftrom på norsk, som så skulle skaffe han sitt 3. rike, og bare den ariske rasen var velkommen der. Feil. Vel, rett. De erklærte krig mot Tyskland, men det var ikke de som startet krigen. Tyskland startet krigen da de invaderte Polen. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) jepp, stemmer. Storbritannia hadde nemlig en forsvarspakt med Polen som sa at de ville gripe inn ved ett eventuellt angrep. Dette visste Tyskland, så egentlig ligger all vekta på dem. edit: eller retter, de sa vel at etter at Hitler anekterte deler av tsjekkoslovakia, så skulle de erklære krig hvis han prøvde seg på noe mer... Endret 10. august 2005 av MrLee Lenke til kommentar
espinos Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Nazistene startet den vel egentlig, unødendig av dem.. det var britene og franskmennene som erklærte krig høsten 1939. Hitler og hannes menn skulle jo skaffe seg "lebensraum" luftrom på norsk, som så skulle skaffe han sitt 3. rike, og bare den ariske rasen var velkommen der. Så vidt jeg vet så regnes det som en krigshandling å invadere et land, og hvem starten krigen da..? poenget var at det var allierte som gjode krigen offisiell. Metallica: hitler så at FF (folkeforbundet) gjorde ingenting, så han bare forsatte å ta land etter land. Det bedde jo om krig med de handlingene de gjorde, men som nevnt tidligere, de allierte gjorde den offisiell. (de hadde egentlig ingen valg heller ) Endret 10. august 2005 av espinos Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 lebensraum er forøvrig oversatt til leverom, ikke luftrom Lenke til kommentar
kenneth11 Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 lebensraum er forøvrig oversatt til leverom, ikke luftrom Skulle kommentere på det, å skaffe Tyskland luftrom var vel ikke nødvendig, med mindre Göring hadde alt for mye makt Lenke til kommentar
espinos Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) lebensraum er forøvrig oversatt til leverom, ikke luftrom det er nøyaktig det samme Lee Sitter her med en Tysk ordbok: Lebensraum: Leverom/Luftrom osv.. Endret 10. august 2005 av espinos Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 ja, men selv om du til en viss grad kan bruke luftrom med samme betydning som leverom, alt etter sammenhengen selvsagt, så passer leverom best i denne sammenhengen Lenke til kommentar
kenneth11 Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Jepp, og som sagt, er ikke vits å ta over så mye terretorium for litt luftrom Lenke til kommentar
espinos Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 jeg tok det etter historie lærerinnen vår. hun sa det, og det glemmer jeg ikke så lett. men ja, passet best med leverom i denne sammenhengen, men som dere vet er det delt inn luftrom i hvert land i verden. (hadde med spionasje under den kalde krigen å gjøre, så. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Føler at dette har noe med saken å gjøre, sorry hvis det er helt OT.. I Tyskland, når CoD var på topp for 2-3 år siden, hørte jeg at foreldrene til ungene som spilte CoD, ikke likte det de så i det hele tatt. Var veldig skeptisk til spillene, siden de drepte landsmenn og bla bla. Var vist stor ståhei politisk og, om de skulle tillate dette, eller sensurere bort ting osv. Men ble vist bare med snakket. Desverre, har ingen kilder på dette, men bodde der i 3 år, under CoD tiden, så vennene mine sa det til meg, rett og slett. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Føler at dette har noe med saken å gjøre, sorry hvis det er helt OT.. I Tyskland, når CoD var på topp for 2-3 år siden, hørte jeg at foreldrene til ungene som spilte CoD, ikke likte det de så i det hele tatt. Var veldig skeptisk til spillene, siden de drepte landsmenn og bla bla. Var vist stor ståhei politisk og, om de skulle tillate dette, eller sensurere bort ting osv. Men ble vist bare med snakket. Desverre, har ingen kilder på dette, men bodde der i 3 år, under CoD tiden, så vennene mine sa det til meg, rett og slett. Intressant Lenke til kommentar
Pels Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Er tysk selv, moren min har ennå ikke sagt noe on disse spillene Hakekorset blir hvertfall "sladdet" i noen spill (Noe annet blir vist istedenfor). Har ikke hørt at det ble noe stor ståhei politisk. Kommer an på hvor gamle disse gutta var da. Foreldrene likte tydeligvis ikke at de spilte skytespill. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Er tysk selv, moren min har ennå ikke sagt noe on disse spillene Hakekorset blir hvertfall "sladdet" i noen spill (Noe annet blir vist istedenfor). Har ikke hørt at det ble noe stor ståhei politisk. Kommer an på hvor gamle disse gutta var da. Foreldrene likte tydeligvis ikke at de spilte skytespill. Det er vel dette andre krosset vi ser, som .f.eks på flagga i DOD Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Metallica: hitler så at FF (folkeforbundet) gjorde ingenting, så han bare forsatte å ta land etter land. Det bedde jo om krig med de handlingene de gjorde, men som nevnt tidligere, de allierte gjorde den offisiell. (de hadde egentlig ingen valg heller ) Fortsatt var det tyskerne som startet krigen. Englenderne allierte seg med polen. Det var aksene som startet, og forårsaket andre verdenskrig. Punktum. BTW: Jeg foretrekker å bli kalt MeTa][iC eller Metallic, da nicket mitt ikke har noe med bandet å gjøre (selv om at Metallica er et kjempebra band). Endret 10. august 2005 av MeTa][iC Lenke til kommentar
co2 Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Er tysk selv, moren min har ennå ikke sagt noe on disse spillene Hakekorset blir hvertfall "sladdet" i noen spill (Noe annet blir vist istedenfor). Har ikke hørt at det ble noe stor ståhei politisk. Kommer an på hvor gamle disse gutta var da. Foreldrene likte tydeligvis ikke at de spilte skytespill. Det er vel dette andre krosset vi ser, som .f.eks på flagga i DOD Ja burde vær det korset på spill der du kan spille som tysker, og hakekors der du ikke kan. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Er tysk selv, moren min har ennå ikke sagt noe on disse spillene Hakekorset blir hvertfall "sladdet" i noen spill (Noe annet blir vist istedenfor). Har ikke hørt at det ble noe stor ståhei politisk. Kommer an på hvor gamle disse gutta var da. Foreldrene likte tydeligvis ikke at de spilte skytespill. Det er vel dette andre krosset vi ser, som .f.eks på flagga i DOD Ja burde vær det korset på spill der du kan spille som tysker, og hakekors der du ikke kan. For oppnå maksimal realisme burde det vert hakekorset slik vi kjenner det, men dette er jo det symbolet idag ALLE forbinder med den forferdelige jødeutryddingen og alt det andre galskapen som utspilte seg før og under krigen. Så har vi jo nynazistene da.. Det er vel det mest forhatte symbolet i verdens historien vil eg tro Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Er tysk selv, moren min har ennå ikke sagt noe on disse spillene Hakekorset blir hvertfall "sladdet" i noen spill (Noe annet blir vist istedenfor). Har ikke hørt at det ble noe stor ståhei politisk. Kommer an på hvor gamle disse gutta var da. Foreldrene likte tydeligvis ikke at de spilte skytespill. Det er vel dette andre krosset vi ser, som .f.eks på flagga i DOD Ja burde vær det korset på spill der du kan spille som tysker, og hakekors der du ikke kan. For oppnå maksimal realisme burde det vert hakekorset slik vi kjenner det, men dette er jo det symbolet idag ALLE forbinder med den forferdelige jødeutryddingen og alt det andre galskapen som utspilte seg før og under krigen. Så har vi jo nynazistene da.. Det er vel det mest forhatte symbolet i verdens historien vil eg tro Nå må jeg innrømme at jeg ikke skjønner en døyt av hva dere snakker om. Hva er diskusjonen, egentlig? Kors og spilling? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) "Nå må jeg innrømme at jeg ikke skjønner en døyt av hva dere snakker om. Hva er diskusjonen, egentlig? Kors og spilling? " Hakekorset på uniformer,enheter,plakater etc i spill. I noen spill er hakekorset tatt vekk og erstattat med enten ørnen eller det andre krosset vi kjenner fra f.eks DOD, de som har spild dette veit ka eg mener Endret 10. august 2005 av Mala Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå