Gå til innhold

diskriminering i av tyskerne WW2 spillene

pfa87

Anbefalte innlegg

Men On topic igjen så bryr jeg meg lite om jeg spiller en tysk eller russisk soldat. Så lenge det er gøy. Jeg ser hvertfall på Return to Caste Wolfenstein og Wolfenstein ET at AXIS-team alltid er full av spillere. Og ingenting slår tysk-engelsk aksent

I beg to differ.

Det er greit nok at man skal ha det gøy med WW2-spill, men jeg synes at de først og fremst skal være historisk korrekte (i motsetning til Wolfenstein-serien).

Jeg bryr meg veldig mye om hvilket lag jeg spiller på. Jeg vet veldig mye om verdenskrigene (faens skryt :ermm: ), men jeg er alltid villig til å få vite mer (kjøper mange krigsfilmer, også dokumentarer, i tillegg til at jeg spiller spill, leser blader og bøker, o.l.).

Når jeg spiller spill som CoD er jeg alltid ute etter å få med meg en liten bit historie, og en smak på hvordan omgivelsene så ut på den tide (takk, BiA!).

Derfor ønsker jeg absolutt å se et WW2-spill fra en ung tyskers øyne. Jeg kan faktisk ikke vente til de får annonsert for et slikt spill! :)

Og til dere som diskuterer tanks: Jeg har, fra mange sikre kilder, fått vite at Tiger-Tanksen var den absolutt mest fryktede. Jeg har lest artikler (og sett dokumentarer) som beviser at om man seter opp èn tiger-tank og èn sherman-tank mot hverandre, er oddsene størst for at Tiger'n vil vinne.

Jeg har ikke sagt at den er generelt sett var bedre, men at den var den mest fryktede, og at tanks-slag ofte ble vunnet av tyskerne.

Forøvrig er det ikke tanks vi diskuterer her. ;)

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[iC' date=09/08/2005 : 22:27] Det er greit nok at man skal ha det gøy med WW2-spill, men jeg synes at de først og fremst skal være historisk korrekte (i motsetning til Wolfenstein-serien).

Jeg bryr meg veldig mye om hvilket lag jeg spiller på. Jeg vet veldig mye om verdenskrigene (faens skryt :ermm: ), men jeg er alltid villig til å få vite mer (kjøper mange krigsfilmer, også dokumentarer, i tillegg til at jeg spiller spill, leser blader og bøker, o.l.).

Vel vel, det kommer jo helt an på hvordan lagene er da. Det blir nok ikke helt historisk korrekt men jeg håper du skjønnte poenget mitt :p

Lenke til kommentar
Det er litt rart. De som utkjempet krigen (de tyske fotsoldatene), var ikke slemme. Skylden ligger hos Hitler eller Der Führer, som de kalte ham. Dessuten var ikke Russland noe snillere enn Tyskland. Begge landene var imperialistiske, og Stalin forfulgte mongolske folkegrupper i Russland akkurat som Hitler forfulgte jødene, men likevel kan man spille som russer (og ikke tysker) i CoD.

Hømbøgg! :nei:

Stemmer!

Men i duverse spill er vi fremdeles Russiske soldater.

Så hvorfor ikke få være ond og spille som tyskland også ?

Lenke til kommentar
[iC' date=09/08/2005 : 21:27] Og til dere som diskuterer tanks: Jeg har, fra mange sikre kilder, fått vite at Tiger-Tanksen var den absolutt mest fryktede. Jeg har lest artikler (og sett dokumentarer) som beviser at om man seter opp èn tiger-tank og èn sherman-tank mot hverandre, er oddsene størst for at Tiger'n vil vinne.

Jeg har ikke sagt at den er generelt sett var bedre, men at den var den mest fryktede, og at tanks-slag ofte ble vunnet av tyskerne.

Forøvrig er det ikke tanks vi diskuterer her. ;)

En Tiger kunne ta opptil 11 Sherman M4 tanks alene. Dette er fordi at Sherman M4 tanksene hadde alt for tynt panser og for liten kanon til å skade Tigeren særlig effektivt og fort. Det er ikke en gang sjanse at en hvilken som helst Sherman tar en Tiger i en kamp, med mindre Sherman tanksen hadde en enorm fordel (Som at Tigern ikke hadde mer ammunisjon igjen, eller noe sånt..)

Forøvrig så er det gammelt nytt, vi vet at Tiger var noe av det råeste i andre verdenskrig når det kommer til kampevner (Andre sider var svakere, som drifssikerhet, femkommelighet osv)

:)

Lenke til kommentar

til trådstarter: Har ikke du fulgt med i historietimene?

Under andre verdenskrig kjempet vi mot nazistene som ville få hele verden til å tenke "den ariske rase" og utrydde fire femtedeler av verdens befolkning.

Det er ikke noe diskriminering mot tyskere, men mot nazistene!

Det er faktisk en av de få krigene som var nødvendig, og at bare ene siden/de allierte (i dette tilfellet) var helter for resten av verden.

overhodet ingen diskriminering

Endret av espinos
Lenke til kommentar

Under andre verdenskrig kjempet vi mot nazistene som ville få hele verden til å tenke "den ariske rase" og utrydde fire femtedeler av verdens befolkning.

Det er faktisk en av de få krigene som var nødvendig, og at bare ene siden/de allierte (i dette tilfellet) var helter for resten av verden.

Hvem var det som skulle følge med i historietimene, sa du? :roll:

BTW: "vi"? Er du så gammel?

De allierte slåss ikke mot nazistene, men mot tyskerne. Det er en forskjell.

Det finnes egentlig ingen onde hærer i krig, ikke når du ser det fra hver hærs øyne.

Det finnes kun onde enkeltpersoner, slik som Hitler.

Hvem var de "onde" i Vietnamkrigen da? Om noen av hærene skulle være "ond" der, måtte det ha vært USA, som ikek bare trengte seg på en konflikt de ikke hadde noe med, men også drepte (og voldtok) mange uskyldige mennesker.

Hvorfor får vi da så mange spill og filmer fra Vietnam-krigen, når alle foregår på USA's side?

Vietnam vant krigen, tross uendelig mye press fra USA, England og Frankrike.

De var de som sto imot en fremmed makt, og klarte det.

Likevel får vi ingen spill hvor krigen foregår på Vietnam's side.

Dette handler ikke noe om hvem som er "ond" eller hvem som vant krigen eller noe sånt piss, det handler om at utviklerne vet at USA er verdens største land (nei, jeg mener ikke i areal eller folketall), og derfor, om det skulle komme et spill hvor man spiller på Vietnam eller Tyskland's side under noen av disse krigene, ville de solgt betydelig dårligere, siden utrolig mange amerikanere (og sikkert mange andre) ville nektet å spille dem.

Amerikanerne var egentlig langt ifra snille under andre verdenskrig, og de fikk ofte skitne ordre som hver enkeltsoldat (i likhet til mange tyske enkeltsoldater da de fikk slike ordre) ikke hadde lyst til å gjøre, men måtte.

Selvsagt var jo ikke de allierte lederne så brutale som akse-lederne (vel, Josef Stalin var jo ikke akkurat raus da), men det var mye dritt de også gjorde.

På grunn av Hollywood har mye av dette blitt oversett.

Filmer som "We were soldiers" er gode eksempel på dette.

I den filmen er alle amerikanere så snille mot hverandre og så godhjertede, mens vietnameserne bare er folk som er onde og dumme.

Se filmer som "Platoon", "Apocalypse Now", "Stalingrad", "The Killing Fields", "Full Metal Jacket" og "Enemy At The Gates" for å forstå krigene bedre.

Saving Private Ryan er også en bra film, men jeg regner med at alle har sett den (i og med at den har så "kul" åpning med "masse blod og skyting").

Det er absolutt ikke noe galt i å komme med et spill hvor man får kontroll over en tysk soldat.

Det kommer bare an på hvordan det blir presentert.

Vi får nå ikke rollen som en syk amerikansk soldat i noe slags Vietnam-spill, hvor det handler om å skyte ned kapitulerte vietnamesere og voldta kvinnene, så da regner jeg med at det skal være fullt mulig å lage et spill hvor man er en tysk soldat.

Lenke til kommentar

Nødvendig krig..? (Selvfølgelig var det nødvendig å stoppe dem, men det var nå faktisk aksemaktene som startet krigen når de bestemte seg for å gå berserk).

Endret av Zythius
Lenke til kommentar

Nødvendig krig..? (Selvfølgelig var det nødvendig å stoppe dem, men det var nå faktisk aksemaktene som startet krigen når de bestemte seg for å gå berserk).

eh, ja det var jo det som var poenge mitt da! at andre verdenskrig var nødvendig. og vi kjempet ikke mot tyskere. vi kjempet mot nazistene, som da var tyskere. og det blir jo ikke betraktet som diskriminering når det ikke har med nasjonaliteter(n) å gjøre. dessuten tror jeg det tyske folk idag ikke er stolt av den historien sin,(ww2) og vil fremheve den i noen skytespill.

Metallica: ikke spill dum. du så poenget mitt. har sett alle filmene du har nevnt.

Og jeg har nok fulgt med i alle historietimene. har toppkarakter i faget, vet veldig masse om 2. verdenskrig, så jeg vet hva jeg snakker om :cool:

Endret av espinos
Lenke til kommentar
Nazistene startet den vel egentlig, unødendig av dem..

det var britene og franskmennene som erklærte krig høsten 1939.

Hitler og hannes menn skulle jo skaffe seg "lebensraum" luftrom på norsk, som så skulle skaffe han sitt 3. rike, og bare den ariske rasen var velkommen der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Hitler og hannes menn skulle jo skaffe seg "lebensraum" luftrom på norsk, som så skulle skaffe han sitt 3. rike, og bare den ariske rasen var velkommen der.

ja de erklærte krig

men det var jo fordi nazi-tyskland angrep polen

og de ble gitt flere advarsler før det også f.eks med at de bygde en hær som de ikke hadde lov til og denne overtakelsen av østerrike

men grensen var gått når hitler angrep polen som var beskyttet av alliansen

så det var jo tyskland som starta krigen

hitler skulle skaffe seg luftrom er riktig

han var veldig opptatt av det men også sjørom var prioritert høyt

det ble jo satt en masseproduksjon av både fly,krigsskip og ubåter

det var også en grunn til at hitler ville ha norge p.g.a. den lange kystlinjen samt visse ressurser

vis dere lurer på hvorfor hitler hatet jødene så høyt

rundt den tiden så var "mange" av banksjefer, direktører og andre høye stillinger besatt av jøder

og faren til hitler hadde en gård som han hadde et lån på

når han ikke kunne betale lånet så kom "jødene" og kasta dem ut

faren tok selvmord og det er starten på hitlers jødehat

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar

Og hva hadde komt etter Polen? -Med de ideene Hitler hadde var det bedre å angripe tidlig før han ble for kraftig(hadde større del av Europa/verden)

Lenke til kommentar

Her er en plan til et spill der man kan oppleve 2.verdenskrig fra Tysk side

Først spiller du en menig i invasjonen av Polen, 2-3 brett der. Så må du redde deg fra Blucher, som synker.

Så spiller du en fallschirmjager, eller fallskjermtropp. Du blir først sluppet over Belgia, så over Nederland, så blir du beordret til å bli vanlig soldat i Frankrike, så til slutt dør du i Slaget om Kreta

Så spiller du en Tysk pilot i Slaget om Storbrittania, som til slutt blir sendt mot moder jord fra litt for stor høyde

Så spiller du en Tysk soldat inni Stalingrad, som til slutt blir tatt til fange

Så spiller du en Tysk soldat på østfronten generelt, med tilbaketrekninger og alt

Så spiller du en Tysker i Frankrike, som til slutt blir truffet av en Amerikansk snikskytter

Så, til slutt, spiller du en Tysker som forsvarer Berlin, det blir mye å bare finne et våpen, så begynne å prøve å drepe Russere. Her så får du en T-34 i fjeset

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet så regnes det som en krigshandling å invadere et land, og hvem starten krigen da..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...