ilpostino Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 jepp, nordmenn fikk spesiellt god behandling av tyskerene, fordi populasjonen den gang passet så godt med det bildet hitler hadde av den ariske rase... om de ble sendt rett til østfronten er dog usikkert, men det skulle ikke forundre meg. De ble jo sendt rett øst for den minste ting... PLeier å svømme cirks 2-3 ganger i uken... en gang var det to eldre menn som snakket sammen om hvordan ting var annerledes før.. og de kom inn på krigen.. det var da en av dem sa at de ble sendt til østfronten. om det han sa stemmer er jeg for ung til å verifisere, men jeg regner ikke med at han sa det for "morro" skyld når han og han andre satt og mimret Lenke til kommentar
anbar Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 man kunne melde seg til militærtjeneste, det var ikke allmen verneplikt for nordmenn, så de som ble sendt til østfronten gjorde det frivillig... Lenke til kommentar
Mala Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 man kunne melde seg til militærtjeneste, det var ikke allmen verneplikt for nordmenn, så de som ble sendt til østfronten gjorde det frivillig... God tråd som blei bumpet. Eller i eit tilfelle, den perioden det var så mye snakk om dette emnet, var det ein mann som vervet seg i tysk tjeneste for å få broren sin ut av Gestapo opphold eller ihvertfall for redusert straffen betydelig. På denne måten kunne Gestapo se at det faktisk ikkje bare var tyskerfiendtlig blod i denne familien, og han som satt inne fekk mindre straff. Mange grunner til at det vervet seg vil eg tru. Varierte jo forsåvidt fra bygd til by kor tyskervennlige folk var på den tida. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Synes tyskerne fikk gode spawn steder i castle of wolfenstein Lenke til kommentar
Mala Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Synes tyskerne fikk gode spawn steder i castle of wolfenstein WTF LOL? :!: Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Red Alert kan man jo være Bad-Guys'a, kanskje fordi RA bare var et blikk på hva som kunne skje hvis de fjerna hitler. Men ellers er jeg enig, selv om dette kunne ha vekket sterke følelser hos folk som faktisk har opplevd krigen. Gidder ikke å forklare meg i denne poste, hvis dere vil vite får dere spørre. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Synes tyskerne fikk gode spawn steder i castle of wolfenstein WTF LOL? :!: ^^ Return to Caslte Wolfenstein Multiplayer i så fall. De spawnet fra sånt stort hus og kunne skyte direkte på allies som kom ut av spawn :!: Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 I alle WW2 fps'er (f.eks. medal of honor, call of duty osv.) kan man aldri spille på tyskernes side, kun på de alliertes. Dette synes jeg er feil og diskriminerende. Jeg sier ikke dette fordi jeg er nasjonalsosialist (nazist) eller noe lignende, for det er jeg overhode ikke! Likevel synes jeg at alle nasjonene som deltok i krigen bør likestilles, uansett politisk holdning. Dessuten hadde det vært litt tøfft å spille spill som call of duty eller medal of honor på tyskernes side. Hvis noen har andre synspunkt vil jeg gjerne høre dem. 4628802[/snapback] Snart er jeg ved punktet der jeg skulle ønske at Tyskland hadde vunnet, når jeg ser på hvordan super-imperialistiske USA har utviklet seg siden den gang. Heia Tyskland. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Hvor moro er det å spille noen som taper da? ;P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå