Gå til innhold

diskriminering i av tyskerne WW2 spillene

pfa87

Anbefalte innlegg

du vet. tyskerne var de slemme, og alle de spillbare var de snille.

det er grunnen, og ja, det er fjollete. hadde vært morro å spille som tyskere på CoD f.eks

Tyskera var de slemme? :ermm: Vet du hva den røde arme gjorde da de kom inn i det 3. riket. De slaktet ned 13 millioner mennesker på 5 måneder. :nei:

Og nå handler ikke dette så mye om spill lenger. Men jeg har et ubåtspill hvor man er i Kriegsmarine. Ikke så veldig underholdene, men man er tykser i spillet da. Heter silent hunter 2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du vet. tyskerne var de slemme, og alle de spillbare var de snille.

det er grunnen, og ja, det er fjollete. hadde vært morro å spille som tyskere på CoD f.eks

Tyskera var de slemme? :ermm: Vet du hva den røde arme gjorde da de kom inn i det 3. riket. De slaktet ned 13 millioner mennesker på 5 måneder. :nei:

Les posten hans igjen. Jeg tror du misforsto. Tror nok han mente at det har blitt sånn at de allierte var kjempesnille og aksene var kjempeslemme på grunn av Hollywood-filmer og Hollywood-film-rip-off-spill som er slik.

Han sa jo at det er fjollete. Han mente sikkert at de allierte er "snille", mens aksene er "slemme".

Lenke til kommentar

Orker ikke lese tråden, men svarer ut i fra emnetittel og første post.

Det er ingen som diskriminerer tyskere, det er nazismen som blir diskriminert her. Hvem er det som holdt med tyskerne under WW2??? Tyskerne, kun dem. De er en skamplett på verdenshistorien - og fortjener å bli tråkket og spyttet på ved alle mulige anledninger. Det har derimot lite å gjøre med dagens tyskere.

Grunnen til at vi ikke får spille nazistene er vel sikkert fordi spillutviklerne ikke vil opptrå uetisk å miste kjøpere pga. at de har tråkket noen på tære. Jeg personelig hadde satt pris på å få spille fra tyskland sin vinkel for en gangs skyld. Det er tross alt bare et spill, men jeg skjønner hvorfor ...

Lenke til kommentar
Orker ikke lese tråden, men svarer ut i fra emnetittel og første post.

Det er ingen som diskriminerer tyskere, det er nazismen som blir diskriminert her. Hvem er det som holdt med tyskerne under WW2??? Tyskerne, kun dem. De er en skamplett på verdenshistorien - og fortjener å bli tråkket og spyttet på ved alle mulige anledninger. Det har derimot lite å gjøre med dagens tyskere.

Grunnen til at vi ikke får spille nazistene er vel sikkert fordi spillutviklerne ikke vil opptrå uetisk å miste kjøpere pga. at de har tråkket noen på tære. Jeg personelig hadde satt pris på å få spille fra tyskland sin vinkel for en gangs skyld. Det er tross alt bare et spill, men jeg skjønner hvorfor ...

Eh...så Tyskerne var altså de eneste som holdt med Tyskerne

*Host*Japan*Host*

Lenke til kommentar

Det eneste "problemet" jeg kan se med å spille "slemming" (les; tysker, japaner, e.l) i et FPS WW2 spill er vel egentlig det at man er dømt til å tape fra starten av.. Blir ikke helt det samme å spille et spill der du VET det går dritt på slutten.. Kunne forsåvidt vært en artig vri, men vet ikke helt om det hadde vært første pri på spill-lista mi.. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Japan, Sverige, Spania, Italia, mange sør-amerikanske land, deler av frankrike.. Listen over nazi-vennlige land (og folkeslag) er betydelig større enn det man skal tro. Ikke det at de nødvendigvis sympatiserte med ting som Holocaust, men likevel.

Og husk, som alltid, at historien skrives av seierherrene.

Ville ikke akkurat si at Sverige var sympatetiske til Tyskland, de hadde jo egentlig ikke noe valg i grunnen.....hvis de sympaterte med de allierte så har jo Tyskerne masse folk i Norge som venter på å kunne invadere

Lenke til kommentar

Ja det stemmer, og dermed så ble historien om den røde arme som slaktet ned flere millioner mennesker i Tyskland, i løpet av 4-5 måneder, skjøvet til side :ermm:

Jeg forstår samtidig at det bare er de "snille" vi får spille

og nøyaktig hvor snille var Den Røde Arme?

Det eneste "problemet" jeg kan se med å spille "slemming" (les; tysker, japaner, e.l) i et FPS WW2 spill er vel egentlig det at man er dømt til å tape fra starten av.. Blir ikke helt det samme å spille et spill der du VET det går dritt på slutten.. Kunne forsåvidt vært en artig vri, men vet ikke helt om det hadde vært første pri på spill-lista mi.. dontgetit.gif

I battlefield Vietnam er man jo Amerikaner, men de tapte jo etter 10 år med krig.

Endret av simerix
Lenke til kommentar
Ville ikke akkurat si at Sverige var sympatetiske til Tyskland, de hadde jo egentlig ikke noe valg i grunnen.....hvis de sympaterte med de allierte så har jo Tyskerne masse folk i Norge som venter på å kunne invadere

Nuvel... Det var mye som foregikk i Sverige under krigen, og det var ikke alle der borte som var like store motstandere av Hitlers regime, bare så det er sagt.

Lenke til kommentar

Nuvel... Det var mye som foregikk i Sverige under krigen, og det var ikke alle der borte som var like store motstandere av Hitlers regime, bare så det er sagt.

Fordi de sloss mot Russland ja, som for oss i Skandinavia var like stor trussel som Tyskerene

Lenke til kommentar

Det finnest mange spill der man spiller tysker under 2. verdskrig. Men eg legg godt merke til at det er ein mangel på dei i FPS spill (Call of Duty, Brothers in Arms, Return to Castle Wolfenstein, Call of Honour, osv)

Kvifor?

Vel, i min enkle teori (som er sikker generaliserende), så er FPS marknaded ein av dei største marknadene i gaming-community. Altså; flest folk kjøper FPS. Derav det største marknadet, og det primære, er USA. Og spille produsentene tenkjer: Hm, trur du flest folk vil kjøpe eit WW2 spill der du går og pwn'e tyskarar som den awesome Airborne Paratrooper Commando fyren du er frå Valiant America, eller tyskar som du har aldri høyrt om og dreper folk som heilt sikkert bestefedrene eller eldre familie?

Mange hadde nok ikkje brydd seg, men amerika er eit land med sutrande jævlar. Så bu-hu.

Point is: Glorious Allied selger meir enn Third Reich.

Og: VELDIG mange svensker gjekk inn i den tyske hær for å kjempe med finnland. Finnland fekk støtte frå tyskarane. Så, jo, mange svenskar var tyskar vennlege.

Endret av Lord Reanicus
Lenke til kommentar
Det finnest mange spill der man spiller tysker under 2. verdskrig. Men eg legg godt merke til at det er ein mangel på dei i FPS spill (Call of Duty, Brothers in Arms, Return to Castle Wolfenstein, Call of Honour, osv)

Kvifor?

Vel, i min enkle teori (som er sikker generaliserende), så er FPS marknaded ein av dei største marknadene i gaming-community. Altså; flest folk kjøper FPS. Derav det største marknadet, og det primære, er USA. Og spille produsentene tenkjer: Hm, trur du flest folk vil kjøpe eit WW2 spill der du går og pwn'e tyskarar som den awesome Airborne Paratrooper Commando fyren du er frå Valiant America, eller tyskar som du har aldri høyrt om og dreper folk som heilt sikkert bestefedrene eller eldre familie?

Mange hadde nok ikkje brydd seg, men amerika er eit land med sutrande jævlar. Så bu-hu.

Point is: Glorious Allied selger meir enn Third Reich.

Og: VELDIG mange svensker gjekk inn i den tyske hær for å kjempe med finnland. Finnland fekk støtte frå tyskarane. Så, jo, mange svenskar var tyskar vennlege.

Var vel kanskje mest fordi de ikke ville ha Soviet stuffed up their ass, som det heter

Lenke til kommentar

Ja når man snakke om tysker-vennlige folk under krigen så var det jo ikkje reint få av de i Norge heller ;) Mange kjempet for Tyskland på ved frontlinjene i Russland, på lik måte som finnene/svensker gjorde, men disse fikk jo meir eller mindre sin straff for landssvik i ettertid :yes:

Da kan eg jo trekke frem ett verdenskjent uttrykk som blir brukt om de som sviker, han er en Quisling :mad:

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Ja når man snakke om tysker-vennlige folk under krigen så var det jo ikkje reint få av de i Norge heller ;)  Mange kjempet for Tyskland på ved frontlinjene i Russland, på lik måte som finnene/svensker gjorde, men disse fikk jo meir eller mindre sin straff for landssvik i ettertid :yes:

Da kan eg jo trekke frem ett verdenskjent uttrykk  som blir brukt om de som sviker, han er en Quisling :mad:

Det var de feige østlendingene.

Vi bergensere og de på vest landet var best på illegalt arbeid! :roll:

Endret av espinos
Lenke til kommentar
Ja når man snakke om tysker-vennlige folk under krigen så var det jo ikkje reint få av de i Norge heller ;)  Mange kjempet for Tyskland på ved frontlinjene i Russland, på lik måte som finnene/svensker gjorde, men disse fikk jo meir eller mindre sin straff for landssvik i ettertid :yes:

Da kan eg jo trekke frem ett verdenskjent uttrykk  som blir brukt om de som sviker, han er en Quisling :mad:

Det var de feige østlendingene.

Vi bergensere og de på vest landet var best på illegalt arbeid! :roll:

Ja her i byen brakte tyskerene med seg mye bra arbeid til folket, men jaggu var det en heftig hjemmefront her som fikk våpen fra England og saboterte litt å sånn innimellom. I slutten av krigen var det ca. 600 væpna mann som klødde i skytefingern, men det beli ikkje nødvedig da krigen plutselig tok slutt. Istedet vokta de alle de tyske fangene, som oppførte seg eksemplarisk før de blei sendt hjem til Tyskland :yes:

Lenke til kommentar

Ja det stemmer, og dermed så ble historien om den røde arme som slaktet ned flere millioner mennesker i Tyskland, i løpet av 4-5 måneder, skjøvet til side :ermm:

Jeg forstår samtidig at det bare er de "snille" vi får spille

og nøyaktig hvor snille var Den Røde Arme?

Det eneste "problemet" jeg kan se med å spille "slemming" (les; tysker, japaner, e.l) i et FPS WW2 spill er vel egentlig det at man er dømt til å tape fra starten av.. Blir ikke helt det samme å spille et spill der du VET det går dritt på slutten.. Kunne forsåvidt vært en artig vri, men vet ikke helt om det hadde vært første pri på spill-lista mi.. dontgetit.gif

I battlefield Vietnam er man jo Amerikaner, men de tapte jo etter 10 år med krig.

Umm...Amerika tepte ikkje krigen! Det er bare en oppfatning siden Nord brøt fredsavtalen og angrep Sør etter att Amerikanerane hadde trukket seg seirende ut.

For det var pinadø ikkje mange kamper Nord vant.

Lenke til kommentar

Når du trekker deg ut av ein kamp. Så taper du den. Dei visste at den freds avtalen var skjør. Kvifor trur du dei var villige å forhandle til fred mellom Nord i det første? Fordi dei vann? Tvilsomt. Det var fordi Vietnam var ein altfor tøff bekjening på hæren, og folket back home likte ikkje kriget so meget.

Lenke til kommentar

Militært sett vant de krigen, hvis man ser på rene tapstall.

Men krigen ble for dryg for det amerikanske folket, de mistet for mange soldater (selv om jeg har hørt at det døde mer sivile amerikanere i bilulykker enn i vietnamkrigen på samme tidsperiode..(hørt...)), det ble for mange "skrekk" historier om krigsforbrytelser o.l. Derfor måtte de forhandle fred og trekke seg ut, vel viten om at Nord aldri ville holde avtalen.

Politisk sett var vietnam en fiasko. I ren militær målestokk vant de, men når de politiske målene ikke nås, så hjelper det lite. Derfor regner man med at USA tapte i Vietnam.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Militært sett vant de krigen, hvis man ser på rene tapstall.

Men krigen ble for dryg for det amerikanske folket, de mistet for mange soldater (selv om jeg har hørt at det døde mer sivile amerikanere i bilulykker enn i vietnamkrigen på samme tidsperiode..(hørt...)), det ble for mange "skrekk" historier om krigsforbrytelser o.l. Derfor måtte de forhandle fred og trekke seg ut, vel viten om at Nord aldri ville holde avtalen.

Politisk sett var vietnam en fiasko. I ren militær målestokk vant de, men når de politiske målene ikke nås, så hjelper det lite. Derfor regner man med at USA tapte i Vietnam.

Ett meget godt svar syns eg :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...