eXSoS Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Jeg har Corsair XMS2700 DDR-DIMM 512MB PC2700 32Meg x 8, CAS 2-3-3-6-T1, 333MHz . Kjøpte meg et til RAM kort med 512MB , men funker ikke. KJøpte : Corsair PC2700 DDR-DIMM 512MB ECC REG 32Meg x 8, CAS 2.5, "Low profile" Når jeg har begge i og starter opp PC'en, så er skjermen svart bare og dataen piper. Men RAM'en funker når den er alene og ikke har to RAM i samtidig.¨ Funker RAM kortet sammen eller er d noe annet gale? Har 3 plasser å ta RAM kort i, og d er 2 ledige... btw Lenke til kommentar
forbjok Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Den siste nevnte er jo Registered minne med ECC støtte. Dette brukes normalt kun i servere og multiprosessor systemer, og jeg tviler på at det vil funke i en normal PC i det hele tatt, med mulig unntak av noen Socket 940 (Opteron) hovedkort (hvis disse nå kan kategoriseres som "normal PC" da). Lenke til kommentar
dopus Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 du er inne på noe der. Sjekk hovedkort manualen om du har støtte for registerd ram og error correcting code (ecc). Funker den nyeste ram brikken også alene.? Lenke til kommentar
eXSoS Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 ja, den nyeste funker alene.. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Og derfor lønner det seg å ha identiske minnebrikker :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå