Thomas1982 Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Jeg har en papst 120mm vifte på cpu-kjøleren som går for fullt, noe som fører til endel støy... hvordan kan jeg få stillt hastigheten på denne? CPU holder temperatur på 32/42 grader (A64 3200@2600), så det kan vel ikke skade å senke hastigheten noe her. Det er kun den "vanlige" kontakten som er med på viften (samme type som dvd/harddisker kobles til med)... jeg er litt grønn på dette området og trenger tips til hvordan jeg kan få styrt hastigheten på denne viften.. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 (endret) Når du sier "vanlige" kontakten..mener du en 4pin..eller en 3pin?(tipper nok at du mener/har en 4pin)... bilde av 4pin: Hvis det er sånn at du har en 4pin kontakt..men har du ikke en 3pin kontakt koblet til i hovedkortet? man må ha det på noen hovedkort for at pcen skal funke/starte. btw hvis du vil/skal styre hastigheten på viften så må du har den koblet til hovedkortet, hvis ikke så må du ha "viftestyring".. Endret 23. august 2005 av Man0war Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå