Gå til innhold

Kjøpte en P4 3ghz, internett funket ikke etterpå..

Chogg

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har akkurat kjøpt en ny prosessor (P4 3GHz, 1MB L2-Cache 800MHz FSB, 478 sokkel). Når jeg setter den inn i PC'en får jeg ikke internett til å fungere.

Jeg har tenkt på å oppgradere BIOS men vet ikke hvordan jeg kan gjøre det?

Jeg kommer inn i windows men jeg får ikke internett til å fungere.

Den forrige prosessoren min var en 2.6 GHz Celeron. PC'en min har jeg kjøpt på Elkjøp, det er en medion PC.

Takk på forhånd :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men jeg skjønner liksom ikke hvorfor internett fungerer med de samme innstillingene med den andre prosessoren jeg har. En Intel Celeron 2.6GHz.....

Fungerte internett plutselig når du byttet tilbake til Celeron?

Prøv å stappe internettkabelen inni PC'en på nytt. Hvilken feilmelding får du?

Lenke til kommentar
mujahedning

Jeg har internettkort integrert i hovedkortet ja.

Og det fungerte når jeg bytta prosessor.

Jeg har også et annet svett kort i Pc'en, det er et modem og lydkort i et eller noe sånt. De er så svette de pc'ene man kjøper på elkjøp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Usannsynlig topic.. :hmm:

Men... dersom det er ett HK/BIos som ikke helt støtter Prescott?? så er det en del ting som gjerne ikke funker ved CPU-oppgradering..

Sjekk ut tipset til J_R_P.. oppgradering av Bios.. kan hjelpe, men det er kanskje litt vanskelig da dette er en "OEM-PC"..dvs. ett "ukurant" HK/BIos.

Lenke til kommentar
Jeg har akkurat kjøpt en ny prosessor (P4 3GHz, 1MB L2-Cache 800MHz FSB, 478 sokkel). Når jeg setter den inn i PC'en får jeg ikke internett til å fungere.

Snodig, og de som kaller arkitekturen for "Netburst" :p

Høres helt usannsynlig ut, men er du sikker på at det ikke er noe Wake-on-lan/strømstyringsgreier eller lignende i BIOS som har blitt endret og lager krøll?

Lenke til kommentar

Jeg vet bare at når jeg har i P4 3 GHz prosessoren blir det krøll, men jeg har fått tips om å oppgradere BIOS. Det er bare et lite problem, jeg vet ikke hvordan jeg gjør det????

Noen som vet hvordan?

Takk på forhånd :p

Lenke til kommentar
Jeg må bare spørre.. du tok ut din gamle Celeron og satte på plass Prescotten. Startet du da opp uten å installere Windows på nytt?

I så fall bør du forsøke å sette i XP-plata og velge "Reparer" (eventuelt at du installerer Windows på nytt)

Man trenger da ikke reinstallere Windows bare fordi man bytter CPU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...