Chogg Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Hei, Jeg har akkurat kjøpt en ny prosessor (P4 3GHz, 1MB L2-Cache 800MHz FSB, 478 sokkel). Når jeg setter den inn i PC'en får jeg ikke internett til å fungere. Jeg har tenkt på å oppgradere BIOS men vet ikke hvordan jeg kan gjøre det? Jeg kommer inn i windows men jeg får ikke internett til å fungere. Den forrige prosessoren min var en 2.6 GHz Celeron. PC'en min har jeg kjøpt på Elkjøp, det er en medion PC. Takk på forhånd Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Det er ikke pga CPUen. Dobbeltsjekk alle kabler og software, så finner du nok feilen. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 kan ikke ha noen med cpu'en å gjøre.... bare skjekk alle instillingene i kontrollpanelet osv Lenke til kommentar
Chogg Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 Men jeg skjønner liksom ikke hvorfor internett fungerer med de samme innstillingene med den andre prosessoren jeg har. En Intel Celeron 2.6GHz..... Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 nei gudene vet kanskje!??! det er mye rart som skjer! min pc eks ble fucka når jeg satt å sankket på mIRC, og det var ikke virus ellr noe. det var noen av hardware fom gikk til helvete!! Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Men jeg skjønner liksom ikke hvorfor internett fungerer med de samme innstillingene med den andre prosessoren jeg har. En Intel Celeron 2.6GHz..... Fungerte internett plutselig når du byttet tilbake til Celeron? Prøv å stappe internettkabelen inni PC'en på nytt. Hvilken feilmelding får du? Lenke til kommentar
mujahedning Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 nettverkskort integrert i hovedkortet? Lenke til kommentar
Chogg Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 mujahedning Jeg har internettkort integrert i hovedkortet ja. Og det fungerte når jeg bytta prosessor. Jeg har også et annet svett kort i Pc'en, det er et modem og lydkort i et eller noe sånt. De er så svette de pc'ene man kjøper på elkjøp. Lenke til kommentar
J_R_P Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Prøv å reinstallere drivere for nettverkskortet etter at du har installert cpu, evnt reinstallere hovedkortdrivere. Har du den nyeste BIOSversjonen? Å oppgradere BIOS kan ofte løse mye. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Internett virker hele tiden det... Men det er kanskje internettforbindelsen din det er noe galt med? :!: Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Usannsynlig topic.. Men... dersom det er ett HK/BIos som ikke helt støtter Prescott?? så er det en del ting som gjerne ikke funker ved CPU-oppgradering.. Sjekk ut tipset til J_R_P.. oppgradering av Bios.. kan hjelpe, men det er kanskje litt vanskelig da dette er en "OEM-PC"..dvs. ett "ukurant" HK/BIos. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Ingen andre maskinener i huset du kan teste? CPU kan ikke ha skapt internettproblemer så feilen ligger nok et annet sted. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Jeg har akkurat kjøpt en ny prosessor (P4 3GHz, 1MB L2-Cache 800MHz FSB, 478 sokkel). Når jeg setter den inn i PC'en får jeg ikke internett til å fungere. Snodig, og de som kaller arkitekturen for "Netburst" Høres helt usannsynlig ut, men er du sikker på at det ikke er noe Wake-on-lan/strømstyringsgreier eller lignende i BIOS som har blitt endret og lager krøll? Lenke til kommentar
Chogg Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 Jeg vet bare at når jeg har i P4 3 GHz prosessoren blir det krøll, men jeg har fått tips om å oppgradere BIOS. Det er bare et lite problem, jeg vet ikke hvordan jeg gjør det???? Noen som vet hvordan? Takk på forhånd Lenke til kommentar
Cluster1 Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Jeg må bare spørre.. du tok ut din gamle Celeron og satte på plass Prescotten. Startet du da opp uten å installere Windows på nytt? I så fall bør du forsøke å sette i XP-plata og velge "Reparer" (eventuelt at du installerer Windows på nytt) Lenke til kommentar
Chogg Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 Jeg har prøvd det tusen ganger Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Hva med å fortelle hvilket hovedkort du har?Det vil nok hjelpe en del på feilsøkingen.. Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Med tanke på at det er en elkjøp pc, blir det veldig vanskelig. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Jeg må bare spørre.. du tok ut din gamle Celeron og satte på plass Prescotten. Startet du da opp uten å installere Windows på nytt? I så fall bør du forsøke å sette i XP-plata og velge "Reparer" (eventuelt at du installerer Windows på nytt) Man trenger da ikke reinstallere Windows bare fordi man bytter CPU. Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Med tanke på at det er en elkjøp pc, blir det veldig vanskelig. Vanskelig å finne ut hvilket hovedkort det er du mener? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå