Sonymann Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 (endret) Jeg har tenkt å lage en batch-file som skal ta en backup av min Outlook-pst-fil. Det betyr at filen %APPDATA%\Microsoft\Outlook\Outlook.pst skal kopieres til mappen D:\Backup2\Outlook Backup. Den skal bare kopieres, ikke slettes. Deretter hadde det vært artig om denne fikk forandret navn til backupens dato, i format YYYY-MM-DD. Kan noen hjelpe meg med hva jeg skal skrive for å få til noe slikt? Endret 8. august 2005 av Sonymann Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Det eneste som er hokus pokus er variablene %DATE%, %TIME% og %APPDATA% copy "%APPDATA%\Microsoft\Outlook\Outlook.pst" "D:\Backup2\Outlook Backup\%DATE% %TIME%.pst" Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Det eneste som er hokus pokus er variablene %DATE%, %TIME% og %APPDATA% copy "%APPDATA%\Microsoft\Outlook\Outlook.pst" "D:\Backup2\Outlook Backup\%DATE% %TIME%.pst" funker ikke, %time% er ett ugyldig filnavn, det er slik: 00:00:00,00 og : aksepteres ikke som ett navn på en fil... du kan bruke denne, da kommer tiden slik: 00.00.00 copy "%APPDATA%\Microsoft\Outlook\Outlook.pst" "D:\Backup2\Outlook Backup\%DATE% %time:~0,-9%.%time:~3,-6%.%time:~6,-3%.pst" eller bruke denne for bare dato i format DD:MM:YYYY, si ifra hvis du vil ha det som ett annet format: copy "%APPDATA%\Microsoft\Outlook\Outlook.pst" "D:\Backup2\Outlook Backup\%DATE%.pst" OT: endelig fikk jeg muligheten til å rette på deg GeirGrusom, er alltid motsatt Endret 18. august 2005 av aklla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå