Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med avi filer

Anbefalte innlegg

Når jeg forsøker å spille av en avi fil, uansett type media player, så kommer det kun lyd, bildet står fast på åpningsbildet i videoen.

Når jeg så forsøker å stoppe eller pause videoen, så henger alt seg, og noen ganger begynner lyden å hakke konstant. Det er ikke mulig å avslutte på noen vis, ctr. alt. del eller altf4, ingenting virker... må tvangsavslutte med stoppknappen. Alle codecer som er nødvendig er tilstede, dette er sjekket med programmet Gspot. Alt fungerte greit tidligere, men nå er det ikke mulig å spille av videoer i det hele tatt.

Hendelsesloggen rapporterer følgende:

Hengende program wmplayer.exe, versjon 10.0.0.3802, hengende modul hungapp, versjon 0.0.0.0, hengeadresse 0x00000000.

Kategori (101)

Hendelsesid 1002

Nyeste direct x er installert, chkdsk er kjørt på maskinen.

Noen forslag??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Formatere er aller siste løsning...

oppdatert virusprogram går kontinuerlig på maskinen, tror ikke det er problemet. Mistenker heller en eller annen prosess som kjører.

Har fjernet alle codec pack'er, lyddrivere etc.

Har også fjernet alle ande media playere enn Windows Media Player.

Forsøkte å starte opp en avi fil i sikkermodus, da fungerte den. Tyder vel på at det er en konflikt med en kjørende prosess på maskinen. Førsøker nå å stoppe flest mulige prosesser før jeg åpner fila, men det er ikke få.... puh...

Lenke til kommentar
Formatere er aller siste løsning...

oppdatert virusprogram går kontinuerlig på maskinen, tror ikke det er problemet. Mistenker heller en eller annen prosess som kjører.

Har fjernet alle codec pack'er, lyddrivere etc.

Har også fjernet alle ande media playere enn Windows Media Player.

Forsøkte å starte opp en avi fil i sikkermodus, da fungerte den. Tyder vel på at det er en konflikt med en kjørende prosess på maskinen. Førsøker nå å stoppe flest mulige prosesser før jeg åpner fila, men det er ikke få.... puh...

Jeg sa ikke at du skulle formatére, jeg spørde om når det ble gjort sist?

Det finnes en hel rekke med virus som antivirusprogrammer ikke tar knekken på. Har du antispywareprogram?

Lenke til kommentar

PC'en er et kvart år gammel, har ikke formatert siden den var ny. Har såpass mye spesiell programvare mm. på den, så det bruker å ta meg en uke til fjorten dager å få den opp og gå så jeg er fornøyd igjen etter en formatering.

Joda, anti spyware program går også konstant... har hatt en del spyware og virus gjennom årene, så det kjenner vi til.

Har nå installert divx player, og den fungerer. Problemet ser altså i øyeblikket ut til å gjelde kun Windows Media Player.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...