Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WLAN får forbindelse, men internett virker ikke

Anbefalte innlegg

Hei

Håper noen kan hjelpe meg... Har nettopp flyttet inn i ny leilighet der det finnes trådløst nettverk. Så jeg har investert i WL-nettverkskort til laptopen.

Laptop: HP ze4400

Nettverkskort: Linksys WPC54G

Router: 3Com (vet ikke nøyaktig modell)

Etter å ha tastet inn rett innstilling ifølge naboen som styrer routeren, så får jeg connecte med routeren. Signalstyrken viser full styrke. Men den detter ut med jevne mellomrom. Internett kommer jeg normalt ikke inn på. Har kommet inn ved noen få anledninger, men kan telle de på en hånd..... Bruker WEP og MAC registrering.

Så hva kan feilen være? Innstillingene er tydeligvis rette siden jeg har kommet inn på internett (veldig kort tidsrom riktignok..). Eller?

Er det noen kjente konflikter mellom disse komponentene?

Endret av Slimshady
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ingen som kan hjelpe meg? Hvordan kan det skje at det trådløse nettverket får forbindelse med router, men allikevel kommer jeg ikke ut på internett.

Det rare er jo at ved to enkelttilfeller har jeg klart å surfe i et halvt minutt, før det datt ut igjen. Forbindelsen med router og detter ut rett som det er.

Hvorfor virker det avogtil og avogtil ikke? Signalstyrken er på max når det virker...... :hmm:

Lenke til kommentar

har en hp med innebygget intel trådløs kort, hadde samme problemet som deg , oppgraderte driveren og denne hjalp meg en del, men fortsatt noe ustabil. til slutt la jeg inn en fast ip adresse i den bærbare slik, har vært stabil siden da. ulempen er at man må fjerne ipadresen ved bruk av et annet nettverk. prøv med fast ip å se om det hjelper , routeren min er også fra 3 com.

Lenke til kommentar

Går det an å bruke ad-hoc og infrastructure om en annen. Er det noen prinsipiell forskjell mellom dem? Vet at infrastructure skal brukes mot access point, og ad-hoc mot annen laptop. Men kan begge brukes til å komme på nettet med?

Er den ene mer stabil enn den andre?

Hvorfor opererer ikke infrstructure med channels slik som ad-hoc?

Er noen av kanalene bedre å bruke enn andre(forskjellige frekvensområder)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...