erlend+test455gfff Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Bærbar fujitsu-siemens a7640 med nec dvd+r +rw -r -rw dl nd-6500a Har fungert upåklagelig siden innkjøp, men for en stund siden har den sluttet å brenne dcd-er, uavhengig av type. Den leser derimot pressede dvder men ikke brente. Den brenner og leser cder. Når jeg mater den med dvder, endrer stasjonen status fra dvd-rw-stasjon til cd-stasjon i min datamaskin, og når jeg forsøker å åpne den, får jeg følgende feilmelding: e:\ er ikke tilgjengelig. feil funksjon. har prøvd å avinstallere og reinstallere drivere, uten resultat. nå skal jeg tilbakestille maskinen og se om det hjelper. Noen som vet hva som er galt, og om det er hw eller sw-problem? har også hatt problemer med at maskinen slår seg av / kutter strøm om jeg løfter den eller klemmer litt på den. dårlig kontakt på noe kort eller ledninger som kommer i klem? dette skjer enten maskinen går på nett eller batteri. takknemlig for svar... mvh Bernard Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Velkommen til forumet! Jeg har hørt om at en del DVD-brennere kan oppføre seg slik som det der, og isåfal skyldes det produksjonsfeil. Jeg ville kontaktet leverandør med epost/telefon. Lykke til! Lenke til kommentar
erlend+test455gfff Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 Har nå kjørt recovery-cd og den klarer i alle fall å lese brente dvder. Gjenstår å se om den også kan brenne. Så det kan virke som det er sw-problem... Ser ut som jeg har noen dager foran meg med programinstallasjoner... Takk for tips! Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Last ned og installer ny firmware. Lenke til kommentar
erlend+test455gfff Skrevet 22. august 2005 Forfatter Del Skrevet 22. august 2005 (endret) Har levert inn pcen i dag. Så får vi se hva de finner ut. Brenneren er helt ute å kjøre nå. Takk for alle innspill! Endret 12. juni 2010 av bopedal Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Vel jeg hadde samme problemet. løsningen var ganske enkel. (irriterende enkel) Gå i enhetsbehandling. Trykk på fjern av DVDbrenneren. For så å trykke på "Søk etter maskinvare endringenr" Den fant brenneren og jeg følgte den standard prosedyren og den virket ganske bra etter det. Men det var i mitt tilfelle. Sikkert ikke det du slet med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå