Gå til innhold

Integrert grafikk på bærbare.

H-kon

Anbefalte innlegg

Ser det er ganske mange forskjellige typer der ute, fra forskjellige Intel brikker til SIS som jeg har sett med 64-128MB shared.

Hvilke integrerte løsninger er akseptable på en bærbar? Ser at noen spiller greit på sine maskiner, mens andre sliter med å kjøre selv eldre spill.

Hvordan kan det f.eks sammenlignes med en GF4 32MB løsning?

Ser ut som jeg kan ta meg råd til en laptop til neste uke til maks 6-7 tusen, og trenger litt hjelp til å finne noe som ikke suger vilt. Må ha meg et AP også, derfor det lave budsjettet.

Hva er forresten den rimeligste laptopen der ute som har dedikert grafikk? :)

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei efikkan,

Takker for svar. Den Elitegroup maskinen så absolutt grei ut den :) Skal få dama til å ta en titt inn her for å se på den ettersom det er hun som skal ha den.

Det blir vel heller kanskje ikke store forskjellen på den med Radeon 9000 og integrert?

Lenke til kommentar

Ei maskin som har 9000 dedikert vil yte vesentlig bedre i spill og i kontorprogrammer enn ei maskin med integrert grafikk. Eller for å si det på en annen måte; ingen integrerte grafikkkort* slår radeon 9000 dedikert. (* Gjelder alle dagens integrerte grafikkkort, med unntak hvis det finnes integrerte grafikkkort med eget minne)

Lenke til kommentar
Ei maskin som har 9000 dedikert vil yte vesentlig bedre i spill og i kontorprogrammer enn ei maskin med integrert grafikk. Eller for å si det på en annen måte; ingen integrerte grafikkkort* slår radeon 9000 dedikert. (* Gjelder alle dagens integrerte grafikkkort, med unntak hvis det finnes integrerte grafikkkort med eget minne)

Vet ikke vilken planet du bor på :whistle: men ati 9000 er jo et eldgammelt kort...

Syntes du la være å gi råd hvis du ikke har peiling på hva du snakker om :mad:

Ingen kort som er bedre??? Ati 9200-9400-9600-9700 Nvidia X300-X600-X700 etc..

Man kjøper selvsagt idag et kort med eget minne hvis man ikke vil ha disse SIS kkortene man slenger i HP og div, men da kan man glemme spill..

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Vet ikke vilken planet du bor på :whistle: men ati 9000 er jo et eldgammelt kort...

tror du bør lese hva han skrev litt nærmere, han skrev at det er ingen integrerte kort som er bedre enn 9000.

Er nok ikke nvidia som lager x300-x600-x700, så egentlig er det du som ikke burde gi råd hvis du ikke har peil på hva du snakker om. (ikke ment å være frekk, hvis du tar det opp sånn:)

Edit: fjernet en quote pga feil

Endret av dmeNt`
Lenke til kommentar
Vet ikke vilken planet du bor på :whistle:  men ati 9000 er jo et eldgammelt kort...

på min planet er ihvert fall X300,X600,X700 osv. kort fra ATI.

Nvidia har Geforce seriene.

mvh

Nutcase

Endret av nutcase
Lenke til kommentar
Vet ikke vilken planet du bor på :whistle:  men ati 9000 er jo et eldgammelt kort...

på min planet er ihvert fall X300,X600,X700 osv. kort fra ATI.

Nvidia har Geforce seriene.

mvh

Nutcase

Ja greit det, og var nok litt rask og leste ikke innlegget godt nok, men det er vel ingen bærbare som selges med intergrert 9000 kort lenger heller, og 551 maskinen har jo Multicom sluttet å selge for lenge siden.

Lenke til kommentar

HALLO!!!!

Den maskinen er faktisk så GAMMEL at den ikke selges lenger...(utgått modell) :no:

Når det gjelder integrerte skjermkort så bør du min ha Ati 9700 eller X300 fra Nvidia hvis du vil spille litt da..

Når det gjelder integrerte skjermkort så bør du min ha Ati 9700 eller X300 fra Nvidia hvis du vil spille litt da..

Nå koster vel de maskinene langt mer?

Lurte egentlig bare på om det i det hele tatt er mulig å spille i det hele tatt med integrert grafikk eller om det kun er luremus og 32-bit farger som er alt det orker.

Edit: Mulig jeg får tak i en Asus med Nvidia 6200 for 6300,- ny, så om det går så går jeg for den.

Lenke til kommentar
Nå koster vel de maskinene langt mer?

Lurte egentlig bare på om det i det hele tatt er mulig å spille i det hele tatt med integrert grafikk eller om det kun er luremus og 32-bit farger som er alt det orker.

Edit: Mulig jeg får tak i en Asus med Nvidia 6200 for 6300,- ny, så om det går så går jeg for den.

Ja du må nok opp et par tusen kr tenker da på dell 6000 serien, men det høres jo ikke galt ut det tilbudet du har fått, og det er et greit skjermkort som takler spill på et lavt nivå også.

Integrerte skjermkort kan du kan bare glemme hvis du skal spille litt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...