venomzorg Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 har noen problemer med hd og cdrw og lurer på om d kan være noen ide problemer. at hden begynner og fuske har jeg også en mistanke om, jeg har hd ide1 prim, og cdrw ide2 prim, det er vel d beste man kan ha right? fordi når jeg skal kopiere feks en divx fra en cd til hd så står d at d tar 15 min! jeg har ikke tatt tiden men d mye mere tid en d skal. jeg har også delt opp hdn min, ognår jeg skal kopiere noe fra den ene til den andre tar d også gruelig lang tid! jeg kjører btw win2k, d er vel hden som fusker er d ikke?! -VeNoM Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Du bør sjekke om DMA står på først. Har bare Win2k på engelsk, der høyreklikker du på My Computer, velger Manage i menyen. Går inn på Device Manager, velger IDE/ATAPI Controllers. Dobbelklikker på Primary IDE, går under Advanced Settings og sjekker at Transfer Mode står til DMA. Gjør det samme med Secondary IDE. Har du norsk Windows får du finne det ut selv.... Virker forresten som om tastaturet ditt fusker mere enn diskene, det mangler masse bokstaver når du skriver. Hehe... Lenke til kommentar
Laffe_ Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Ahh endelig! Takket være denne posten fikk jeg også fikset mitt problem. I følge nero cd speed hadde jeg veldig lav lesehastighet, og jeg fant ikke ut hvor man skulle aktiverdeaktivere DMA. Jeg visste d måtte være DMA som ikke var aktivert... men nå er det det :razz: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå