Gå til innhold

Kommende ATI-brikker sertifisert

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
M58 = R520, M56 = RV530, M54 = RV515; the curious one there is M52 - why is this there and no desktop equivelent? I can only assume its another variant of RV515.

EDIT: Som jeg har nevnt i en annen tråd kan dette tyde på at ATi vil lansere hele serien på en gang.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Kjenner et par her på forumet som må spise sokkene sine om ati slår nvidia :)

Er det Øivind Dale som har slengt med leppa nå igjen :p

Men seriøst: Det blir spennede å se ytelsen til disse. :yes: Særlig RV530 og RV515 som trolig blir priset langt hyggeligere enn R520. ATI har vist leid inn plass på en messe eller noe sånt den 26 og 27 august, så vi får se om kanskje noen eller alle kortene blir lansert da.

Lenke til kommentar
Jeg håper det ikke blir noen flere utsettelser, og så håper jeg at brikkene er mye bedre enn nVidia sine. (det bør de være etter så mange utsettelser)

Strengt sagt så er det ikke så viktig om brikkene ikke greier å slå ytelsen til Nvidia så lenge de holder par, derimot synnes jeg det er viktig med :

*Kompakt form faktor.

*Lavt effektforbruk og lav varmeutvikling.

*Bedre ps.30 støtte og langt bedre optimalisering av ytelsen for disse.

*Nyere og bedre AA / AF teknikker.

*Bedre bildekvalitet.

*Samme krav til strømforsyning som siste generasjon eller mindre.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

hvis alle kommer samtidig er det vel bare R520 som er forsinket.

Og uansett håper jeg de lanserer snart. Skal snart oppgradere litt og da er jeg interesert i hva jeg skal gå for. Hadde vært sjekt med alle valgmulighetene innen den tid

Lenke til kommentar
*Kompakt form faktor.

De sier jo at R520 kommer til å være et design som tar to kortplasser, og det sammen med problemene de har hatt med lekasje mellom transistorene tolker jeg mot at effektforbruket ikke er så veldig lavt...

nVidia G70 har iallefall en imponerende lavt strømbruk og varmeutvikling.

Lenke til kommentar
Raptor' date='08/08/2005 : 15:56']
*Kompakt form faktor.

De sier jo at R520 kommer til å være et design som tar to kortplasser, og det sammen med problemene de har hatt med lekasje mellom transistorene tolker jeg mot at effektforbruket ikke er så veldig lavt...

nVidia G70 har iallefall en imponerende lavt strømbruk og varmeutvikling.

Legg merke til at jeg synnes at det er viktig med dette, ikke at R520 komer til å ha det, det er forholdsvis en stor forskjell.

Så det kan egentlig komme fra hvilken som helst produsent, for eksempel Matrox eller S3 så lenge ytelsen er på par eller bedre med dagens skjermkort.

Forhåpentligvis så vil Ati greie å oppfylle noen av kravene mine og dermed så kan det være at jeg vurderer et skjermkort fra dem i slutten av 2006 ;) eller fra en annen produsent som leverer bra nok produkt.

Lenke til kommentar

Flott nyhet. Jeg håper virkelig at de lanserer produktet (og ikke bare på papir) på messen de har satt opp for 26-27 august. Nå har ATI virkelig ikke tid til å henge etter Nvidia lenger. 7800GTX er virkelig en vanskelig konkurrent, både med tanke på ytelse og andre ting som single-slot, varmeutviklig, strømforbruk ect.

Håper for ATI's skyld (og for oss entusiaster) at R520 er vesentlig raskere enn 7800GTX. Det nytter ikke mye å komme ut med en "like godt" produkt når det er måneder etter konkurransen.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...