rikkmund Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 (endret) Jeg har nettopp kjøpt en ny Twinmos 512 brikke, og denne var identisk med den jeg hadde før. Det er en Pc3200 512 cl2.5. Problemet er at den ikke vil kjøre i 400mhz, da den bare automatisk går ned på 333mhz. Etter jeg kjøpte den andre, og oppdaterte biosen, så funket faktisk dual-channel 400mhz. Maskina gikk lynende fort og alt var bare fryd og gammen. Plutselig skjedde det at maskina viste bluescreen med en kritisk melding der noe var alvorlig feil. Ble bedt om å ta ut nyinnstallert maskinvare og/eller oppdatere bios. Tok da å flytta den ene brikka, slik at det ikke ble kjørt dual-channel. Med dette oppsettet går maskina fint på 333mhz, men det hjelper så lite da ytelsesøkningen var merkbar på 400mhz dual-channel. På Sisoft Sandra fikk jeg en score på 4600, mens nå i 333mhz får jeg bare snaue 1900. Timingsene var på 2.5*3*3*7 under dual-channel mode. Nå under single er den 2.5*3*3*8. Ellers kan jeg nevne at maskinen låser totalt rett etter oppstart når jeg kjører de trygge innstillingene i bios. Noen som har noen tips til å få kjørt Dual-channel? Takker for svar Endret 8. august 2005 av rikkmund Lenke til kommentar
dopus Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 tyer jo på at en av brikkene ikke støtter timingen enn får i dual mode. Prøv å justere manuelt i bios slik at timingen blir like løs som når den kjører single channel. Lenke til kommentar
rikkmund Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 Har prøvd dette....samme problemet. Har kjørt ett par timer med 2,5-4-4-8, ser ut til å funke greit. Er dette greie timings? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Er dette greie timings? Ja, alt er bedre enn å kjøre DDR333. Du kan kanskje prøve å gi brikkene litt mer spenning. 2,7-2,8V skal gå greit. Å kjøre Command Rate på 2T kan kanskje være en mulighet også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå