huf Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Jeg har et stort behov for å bruke mitt gamle gode PS/2-tastatur på min nye laptop uten PS/2-inngang. Jeg kan jo sikkert bare kjøpe meg en eller annen overgang som er verdt halvparten av det frakten koster, men jeg ville bare spørre først om noen hadde erfaringer med å lage slike overganger selv. Jeg vet ikke om det er annen elektronikk i de ferdig-adapterene som du kjøper, så det er vel det jeg i hovedsak spør om. Om jeg må skaffe tak i spesielle brikker, så kjøper jeg meg selfølgelig bare en ferdig adapter pga at det da blir billigere. Men om det er plankekjøring å koble sammen de to pluggene, så foretrekker jeg å gjøre det. Noen som har erfaringer å dele? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Jeg tror det bildet viser en enkel overgang uten elektronikk. Slike følger med mus som kan kobles til både PS/2 og USB, altså sitter det spesiell elektronikk i musen. Vanlig mus / tastatur vil ikke virke med en slik. Det du er ute etter ser slik ut: Lenke til kommentar
huf Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 (endret) OK, takk hårek. Da får jeg bite i det sure eplet og bestille meg en sånn. Endret 8. august 2005 av huf Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 hva er prisen og hvor kjøper du den?? Lenke til kommentar
huf Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 90 kroner på netshop.no Lenke til kommentar
huf Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Nå har jeg mottat min adapter kjøpt hos netshop.no. Den så ut til å funke fint i starten, men det har oppstått problemer. Hvert 1-10 minutt (uregelmessig), så kutter den signalet i 5 sekunder ca. Num- , caps- og scroll-lock blinker, for så å blacke ut i noen sekunder. Hele oppholdet varer i ca 5 sekunder som sagt. På den tiden er hele tastaturet dødt, og maskinen hakker. Ufattelig irriterende. Til vanlig kan jeg også merke litt etterslep på tastene. Noen som har tips? Ps. tastaturet klikket faktisk 2 ganger bare under den vesle perioden jeg skrev dette innlegget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå