Xander^ Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 hvis det er ulovlig å laste ned og opp ting, hvorfor oppsøker ikke purken osv. Lan party egentlig? alle som hadde vert på LANet hadde j blitt buret inne for eksempel TG, må jo være en gullgruve for purken. Da må de vel ha 5-6000 ransakningsordrer :!: Er du under 15 kan du bare ta det med ro. "Saken Henlagt" Lenke til kommentar
Knast Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Meg bekjennt så har ikke ISP lov til å gi ut personopplysninger uten at rettsbestemmelse ligger til grunn. Tele2 informerer ikke bare om at MPAA/NVF tyter og bærer seg, de advarer også mot 'piratkopiering' og de har også fremsatt trussler om automatisk utsendelse av advarsler om bruker benytter seg av fildelingstjenester. De har også hintet frempå om at de overvåker linjene til brukerne. Hvem sin side står Tele2 på? Brukerne eller snylterbransjen? jeg trodde det var slik at spies fra musikk og filmbransjen tracket IPer fra fildelingstjenesten selv jeg.. ikke at ISP sjekket hvem som har P2P programmer.. om man har en IP er det 0 problem å finne hostname (ISP) og nasjonalitet på IPen.. kos Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Når du sender en film på TV må du betale BONO/TONO-avgift som tar hensyn til at noen vil velge å ta opp filmen. Det er nettopp dette jeg mente. Så det er det samme om man tar opp en tv-serie rett inn på pc'en eller på en vhs. Så derfor kan du ikke bli straffet for å ha tv-serier på pc'en. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Nei, ikke for å ha dem der. Men deling er vel ikke helt OK likevel. Har selv TV-kort i PCen og tar opp litt TV-film og sånn. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 jeg trodde det var slik at spies fra musikk og filmbransjen tracket IPer fra fildelingstjenesten selv jeg.. ikke at ISP sjekket hvem som har P2P programmer.. Ja, det er derfor de tar kontakt med ISP-en (tele2 i dette tilfellet) og ber de videresende et brev/ en mail til kunden som har den IP-en de fant. Lenke til kommentar
Knast Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 jeg trodde det var slik at spies fra musikk og filmbransjen tracket IPer fra fildelingstjenesten selv jeg.. ikke at ISP sjekket hvem som har P2P programmer.. Ja, det er derfor de tar kontakt med ISP-en (tele2 i dette tilfellet) og ber de videresende et brev/ en mail til kunden som har den IP-en de fant. ja.. er dette egentlig et problem? kunden får advarsel, så han har muligheten til å avslutte en ulovlig aktivitet i stedet for å fortsette litt til og risikere å bli stevnet. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Ikke i mine øyne, men jeg tror enkelte selskaper har sendt slike brev til en hel IP-range hos den respektive ISP-en. Fikk selv en slik mail for en tid tilbake, svarte og bad om en liste over hva som var blitt delt, på hvilke tidspunker og fra hvilken IP. Det kom aldri noe svar tilbake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå