Gå til innhold

ble jeg tatt for fildeling nå?

Anbefalte innlegg

heisann jeg har netopp fått brev fra tele2 om at jeg bruker P2P program osv

Tele2 her blitt gjort oppmerksom på at det gjennom

din ADSL-linje har hvert rettighetsbeskyttet matreiale ( filmer, TVserier, programmer, musikk etc ) tillgjengelig for distribusjon via fildeling på et P2P-nettverk. Vi vil opplyse at vi har mottatt klage fra selsapet som innehar rettighetene til dette matreale.

P2P-nettverk overvåkes aktivt av bl.a. de fleste større filmselskap, og klager på rettighetsbrudd sendes fortløpende til internettleverandører verden over. Det er en slik klage vi har motatt. Om man vil ungå flere slike, må man skru av fildeling i P2P-applikasjoner, eller fjerne disse helt. de mest vanlige P2P-applikasjonene er Kazaa, Direct connect, eDonkey og bittorent.

Uautorisert distibusjon av rettighetsbeskyttet materiale er lovstridig, Tele2 akter likevel ikke å foreta seg noe utover å informere sine kunder, men gjør oppmerksom på at vi ihht. ekomlovens §2-9 plikter å utlevere informasjon om kundeforhold til politi eller påtalemyndighet dersom dette blir etterspurt.

vi ønsker også å informere om at det norske advokatfirmaet simonsen føyen nå er engasjert av interesseorganisasjonen Motion Picture Association, som sender ut de fleste av disse klagene. klager som den vi har motatt kan i fremtiden også bli oversendt nye kripos.

Vi presiserer til sist at dette ikke vil ha følger for ditt kundeforhold hos tele2 norge AS, og at Tele2 Norge AS har en passiv rolle i disse sakene.

henvendelser om denne saken må rettes til [email protected], venligs oppgi vårt ref.nr. FTXXXXXXXX i subject feltet

med venlig hisen

Tele2 norge AS

Abuse

jeg lurer bare på hva jeg skal gjøre? er jeg blitt svartelistet hos disse "overvåknings" folka? noen andre en meg som har fått et slikt brev?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skremmende mye skrivefeil. Du kan jo sjekke headeren til mailen og kjøre en traceroute på ip-en?

skrivefeilene er nok min feil siden jeg skrev dette selv, det var noe jeg fikk i posten ikke på Email...

hadde det hvert Email skulle jeg gjerne copy/pasta å ikke fått så mage skrivefeil

Lenke til kommentar

Det finnes jo programmer, eksempelvis PeerGuardian, som kan blokkere enkelte IP-områder slik at utenlandske selskap og liknende vanskeligere kan gjennomsøke de filer du deler i P2P-programmene. Dette vil naturligvis aldri være 100% sikkert, men med en oppdatert IP-liste skulle du i hvert fall være en del tryggere.

Lenke til kommentar
Nedlasting er jo også ulovlig i Norge, etter loven som slo gjennom første juli?

Tviler finner ikke noe dokumenter som inneholder "Nedlastning" eller "download" på trippelt-dobbelt-w dott odin dott no

De har prøvd å fått igjennom denne loven ganske lenge nå så tror NEPPE det blir noe

hehe, lovene er tross alt skrevet i et juridisk språk, så du finner nok ikke ordene nedlasting eller download eller tanka hem. Jeg har skrevet om dette tidligere, hvis du søker så finner du. Om du derimot vil finne frem selv, så kan du se på åndsverkloven som du finner her:

http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?d...itt=%c5ndsverk&

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...