Gå til innhold

TVen smeller -Wtf?

Anbefalte innlegg

Vet ikke om noen andre opplever dette, men det er noe som skjer med begge TVene i huset.

Er som oftest etter at TVen er slått av. Kommer et skikkelig smell, er ikke fra noe elektronikk tror jeg.

Er det plastikken i TVen som blir oppvarmet/kald slik at det bøyer seg eller noe? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet ikke om noen andre opplever dette, men det er noe som skjer med begge TVene i huset.

Er som oftest etter at TVen er slått av. Kommer et skikkelig smell, er ikke fra noe elektronikk tror jeg.

Er det plastikken i TVen som blir oppvarmet/kald slik at det bøyer seg eller noe? :dontgetit:

Den ene TVen vår kommer alltid med et skikkelig smell når den skrus av. Litt usikker på hva det er.

Lenke til kommentar

TV'en her smeller litt av og til. Jeg har nå tenkt at kansje TV-benken er litt dårlig :p

Men den teorien til loeve virker jo grei.

CMOTDibller, får en liten skurr/smell i høytalerene når jeg skrur av og på lyset her også. Tror ikke det er noe farlig (?)

Lenke til kommentar
CMOTDibller, får en liten skurr/smell i høytalerene når jeg skrur av og på lyset her også. Tror ikke det er noe farlig (?)

Det er pga jordingsfeil tenker jeg..

Stikk kontakten du har koblet høytalerne i er sikkert ikke jordet.

Bytt ut kontaktene på rommet ditt med jordet kontakter, så blir alt så mye bedre :cool:

Lenke til kommentar

I 99% av tilfellene er det nok bare plastikken. I den siste prosenten kan det være det som hendte tven min for en uke siden.

Tven som er nesten ny, begynte med å smelle litt forsiktig. Så fortsatte den med å gnistre litt, og deretter øke gnistringen ganske voldsomt. Ut av "luftsprekkene" bak på tven lyste det kraftig opp.

Jeg kastet meg mot power-knappen på tv og trykket den inn... Null respons.

Jeg måtte trekke ut kontakten fra veggen før tven reagerte på noen ting.

Stua ble fyldt av grå illeluktende røyk.

Heldigvis hadde jeg både garanti og forsikring, men behandlingstida på elkjøp er likevel noe lang.

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar
*tampong*

Skulle se på Home&Away med dama. (Tvang) Plutselig kommer det et jævla smell og tven er død. Så nå har jeg gått fra 31" eller noe sånt til en liten dritt av en 14". Jeg ser faen ikke teksten engang. :(

Tven min var en B&O, og fra 89. Så det var vel kanskje på tide og få seg en ny tv uansett. Men den kunne heller dødd under en episode av Hotel Cæsar.

Lenke til kommentar
Det som bekymrer meg mer er at høytalerene smeller når noen skrur av lyset :ermm:

tv'en din, og lysbryteren er mest sannsynlig koblet på samme strømkrets. når du trykker på lysbryteren blir det et lite øyeblikk mindre/mer strøm på kretsen enn det var før du trykte. når dette skjer kommer det ofte spraking eller lave smell i høytalere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...