ovinn Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 (endret) HJELP! Satt i nattestunden og bytta kabinett til pcn min.. Da jeg hadde fått alt på plass, og skrudd på, kom det opp at "CPU is overclocked or has beed clocked wrong, please reset settings in cmos" Det sto noe lignende, det var vertfall noe galt med cpu... Jeg gikk inn i bios og så først på temp. den gikk bare oppover og oppover, helt til den ble borte, og det ble helt svart... Tok ut vifte og cpu, og undersøkte, og satt inn igjen og slo på... Da kom det ikke opp noenting! Noen som har erfaringer eller vet noe? Takker for alle svar! -Dj Ovin- Endret 8. august 2005 av DJ Ovin Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Prøv clear CMOS: slå av maskinen, ta ut batteriet på hovedkortet i circa 10 sekunder før du setter det inn igjen, så slå på maskinen igjen og velg "setup defaults" i BIOS. Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 Fikk det til å funke! Prøvde bare med annet gu og cpu og da funka det.. så prøvde vi med gammalt skjermkort og ny cpu da funka det så gammal cpu nytt skjermkort da funka det ikke.. så låner av en kompis nå.. får se hva jeg gjør.. det funka verttfall!! Jeg måtte bare "load fail-safe defaults" i bois. Takk fo rhjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå