thorgir Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 (endret) Dette er omtrent det første bildet jeg tar med mitt splitter nye EOS 20d kamera. Har bare hatt det i tre dager så jeg er så fersk som man får det. Har eksperimentert litt med forskjellige innstillinger. Dette er virkelig gøy. Brukte Eos 20d og kit-objektivet (EF-S 18-55mm). Tror ikke det ble så "steike gale" for å være heeelt fersk:) Endret 8. august 2005 av thorgir Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Har sett noen "helt" like bilder, men de fleste ble tatt med kompaktkameraet. Og det er en del forskjell i hvor mye støy som kommer på bildene når du bruker et "skikkelig" kamera. Men lang lukke tid + lys og ting som beveger seg = fun. Lenke til kommentar
mihcaoj Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Kan du få det litt større? Om du får det til 1280x1024 så blir det ny skrivebordsbakgrunn på meg Utrolig fint bilde, stå på! Lenke til kommentar
thorgir Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 Nå har du fått bakgrunnen din:) Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Et morsomt bilde, men bildet er skjevt. Et av de viktige tingene med slike bilder er at bildet bør være rett. Lenke til kommentar
Superbra Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Likte stemningen i bildet veldig godt. Men som det skrives av Ardie, så burde bildet vært rettet opp. Først lurte jeg på om det var pga en veldig vidvinkel, men siden du har brukt kit-objektivet så kan det vel ikke være det heller. Rett opp bildet, og så har du plutselig et knallbilde. Spørsmål: Er det pga skyer eller tåke at fjellene i bakgrunnen er ute av fokus og nesten ute av syne? Hvilken ISO er det tatt med? Lenke til kommentar
thorgir Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 Takk for tilbakemeldingene sålangt:) Det er nok endel tåke i bildet, er nok derfor det er litt ute av fokus. Tv( Shutter Speed ) 25 Av( Aperture Value ) 22 ISO Speed 800 Lenke til kommentar
Maverickfoto Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Hei, jeg synes ikke du skal rette opp bildet ditt jeg.... Et knall bilde som det er nå.. Får nesten intrykk av at jorden er rund,( ) rundt Ålesund... Fin stemning i bildet ditt!! Lenke til kommentar
Rincewind76 Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Flott utsnitt og lekkert bilde! Som det blir sagt bør du rette opp horisonten som heller kraftig mot venstre. Det tekniske synes jeg ikke er helt på topp, litt uklart/støy samt ser ut til å være litt kraftig jpeg-komprimering. Ut fra det lille jeg har prøvd med lange lukkertider så vil jeg absolutt anbefale at du skrur ned ISO, gjerne til 100. Sett blenderen lavere, jeg ville eksperimentert rundt 10-16. Relativt stødig stativ og selvutløser/trådutløser hører med, og eksperimentering med litt ulike lukkertider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå