MaxCPU Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Skal kjøpe med en slik cpu nå, med planer om moderat overklokking... Lavt støynivå er viktig, det samme kan jeg for såvidt si om pris! Har sett litt på Thermaltake's produkter. Har jeg rett i følgende; Silent Viking er billigst. Silent storm er en silent viking mulighet til å sette opp vifteturtall i 3 nivåer. Denne er også noe dyrere. (100kr.) Volcano 7+ er en silent storm med en noe mer støyende vifte. Volcano 9+ blir da en "automatisk" kjøler. Kan være minst støyende men på normale temp. som opp mot 55g. vil denne etterhvert øke til 4800rpm. Så fikk jeg forstår meg på dette må jo Silent storm være det beste kjøper til kr. 375,- på netconnection? Jeg synes imidlertid at dette er noe dyrt (frakt også i tillegg) og lurer på hva jeg egentlig tjener i forhold til feks. http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...28&GrpID=5&s=pl Denne er dessverre ikke på lager på en stund og dermed ganske uaktuell. Kanskje finnes den også på psdata.no. Den står oppført som både opptil 2600+ og 2100+. Hva er riktig? Andre forslag til kjøler? Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 5. august 2002 Forfatter Del Skrevet 5. august 2002 Noen som kunne nevne noen evnt. alternativer også? Gjerne billigere! Lenke til kommentar
[nicko] Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Taisol cgk760!!! Koster 100,- på tilbud hos http://www.microplex.no (se under "tilbud") Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 5. august 2002 Forfatter Del Skrevet 5. august 2002 Den er for dårlig... Har hatt denne før! Lenke til kommentar
sigurdi Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Taisol er fin, men dog med funnel og 80mm enermax. :smile: Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Taisolen trenger ikke funnel, bare strips 80mm rett på evnt bøy finnene litt ut. Med rette vifta kjøler den hva som helst... Lenke til kommentar
mbst Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Alpha PAL8045 er en bra 80mm kjøler. En 19dB Papst holder til en XP2000. Denne har dessuten fire festeskruer i stedet for å bruke festebrakettene på sokkelen, så du slipper å bekymre deg for at den skal falle av ved flytting. En AMD XP shim er kanskje å anbefale uansett hva du ellers velger. Lenke til kommentar
inz@ne Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Jeg ville gått for silent storm eller volcano 9 Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 5. august 2002 Forfatter Del Skrevet 5. august 2002 Quote: Den 2002-08-05 17:57, mbst skrev:Alpha PAL8045 er en bra 80mm kjøler. En 19dB Papst holder til en XP2000.Denne har dessuten fire festeskruer i stedet for å bruke festebrakettene på sokkelen, så du slipper å bekymre deg for at den skal falle av ved flytting.En AMD XP shim er kanskje å anbefale uansett hva du ellers velger. God løsning, jeg vet! Men dessverre noe dyr.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå