Gå til innhold

Til høsten stenger RIMI kl.17 på hverdager!

Anbefalte innlegg

Det fremgikk klart og tydelig av Halvorsens forklaring på dette i utspørringen at SVs landsmøte hadde vedtatt en passus om lukningsvedtekter, men at dette måtte forstås utfra omstendighetene det ble vedtatt under, (i harme over at KrF hadde fjernet dem eller noe sånt), og at SV ikke kom til å følge sitt eget vedtak i denne saken.

Altså, Protus har etter min mening rett, (skjønt vedtaket ikke spesifikt sa klokken 17), men SVs ledelse har siden angret seg og bestemt seg for å ignorere sitt eget landsmøtevedtak i saken...

Geir :)

Betenkelig at man plutselig forkaster noe SV medlemmene har stemt frem på demokratisk vis i et landsstyremøte. Setter Halvorsen og resten av SV ledelsen seg over partiprogrammet?

Blir et vanskelig partiprogram å forholde seg til når enkelte SV sjeler skal kunne redigere den fortløpende. Demokratisk er det ihvertfall ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser for meg at det kommer nye valgprogram hele tiden frem til 12 sep. Da sikrer man seg kanskje noen forhåndsstemmer, før man går over til et program som tiltrekker en litt annerledes velgermasse før valget. Kan man endre forhåndsstemmen? Hvis ikke burde man anmelde SV og "diskvalifisere" dem :)

Lenke til kommentar
Er ikke uvanlig at partiene går imot landsmøtevedtak. SV er ekstreme på det.

Det er en uting. Men det forteller litt om paritene og hvor mye tillit man faktisk skal gi dem.

Er spent på å se om Hagen og Jensen klarer å holde seg til deres nederlag i FRP sitt landsstyremøte.

Lenke til kommentar

Det finnes ingen lov som forhindrer at man gjør større endringer i partiprogrammet etter at forhåndsstemmingen er igang? Det kan utvikle seg til å bli en farlig situasjon hvis mange nok forhåndsstemmer, hvis vi ser på de mest ekstreme tilfellene. Det er hvertfall langt fra synonymt med demokrati.

Lenke til kommentar

Tror ikke vi skal legge for mye demokratisk underskudd i dette. Det er jo ingen ting som hindrer et parti i å endre sin politikk etter valget heller, med eller uten landsmøtevedtak. Den rette reaksjonen på det er å ikke stemme på dem ved neste valg...

Det er tross al bedre at de skjønner når de er på villspor (eller i hvert fall på tvers av deres velgeres ønsker) enn at de tviholder på dumme vedtak. Man skal huske på at slike landsmøter er litt halleluja-møter, det er rett å bli revet med og stemme uten å tenke over konsekvensene først.

Geir :)

Lenke til kommentar

At Rimi skal stenge kl. 17 på hverdager er noe helt idiotisk BULLSHIT i følge meg.

Jeg har jobbet på Rimi (nå ICA. Butikken byttet navn :p ) og på søndager og kvelder får vi Ungdom OVER DOBBELT LØNN! Skal ikke unge også få tjene litt? Herregud, nei, nå får jeg jaggu meg stemme FRP eller høyre (om to år :blush: )

Edit: En liten leif :ermm:

Endret av tn_00
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...