Gå til innhold

Til høsten stenger RIMI kl.17 på hverdager!

Anbefalte innlegg

Dersom trangsynte og intolerante SV for viljen sin. Da skrus klokka 20 år tilbake i tid!

Og jeg har god tro på at SV for dette gjennom. Hvorfor?

Fordi noe må de da få gjennom. Og så langt ser det ut til at både utenrikspolitikken, energi- og miljøpolitikken, forsvarspolitikken og sikkert mer vil bli styrt av høyrefløyen i AP. Av saker SV får gjennom blir kanskje denne. Skrekk og gru!

Våkn opp til virkeligheten Halvorsen! Å føre landet flere tiår tilbake i tid er det siste som ønskes, ihvert fall av meg.

Dersom dere er enig med meg kan dere stemem H eller FRP slik at du kan handle på Søndager i tillegg til kveld og natt slik som nå (FRP vil vist la deg handle på helligdager også).

Å kom ikke med noe fjas om hensyn til arbeiderne slik Halvorsen prøver seg med!

Hvem tror dere jeg møter i kassen på Bunnpris 22.30 en Mandagskveld? Skoleungdom som er lykkelig over å få tjene gode penger og du kan jo spørre dem hvor tragisk det er å jobbe kveldsskifte bak kassa!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
,07/08/2005 : 23:49] Dersom trangsynte og intolerante SV for viljen sin. Da skrus klokka 20 år tilbake i tid!

Fordi noe må de da få gjennom. Og så langt ser det ut til at både utenrikspolitikken, energi- og miljøpolitikken, forsvarspolitikken og sikkert mer vil bli styrt av høyrefløyen i AP. Av saker SV får gjennom blir kanskje denne. Skrekk og gru!

Våkn opp til virkeligheten Halvorsen! Å føre landet flere tiår tilbake i tid er det siste som ønskes, ihvert fall av meg.

Dersom dere er enig med meg kan dere stemem H eller FRP slik at du kan handle på Søndager i tillegg til kveld og natt slik som nå (FRP vil vist la deg handle på helligdager også).

Hvem tror dere jeg møter i kassen på Bunnpris 22.30 en Mandagskveld? Skoleungdom som er lykkelig over å få tjene gode penger og du kan jo spørre dem hvor tragisk det er å jobbe kveldsskifte bak kassa!

Hvor har du dette fra? Jeg finner ingenting om det på nettsidene til SV.

edit: ikke engang under pressemeldinger.

Endret av kag
Lenke til kommentar

tviler ikkje på at sv kommer til å presse gjennom mangen slike meningsløse regler og avgifter. de må vel markere at de har makt skulle de klare å få flertall med ap.

Må ikkje glømme at sv innerst inne ønsker å gjøre norge til en kommuiststat, sikkert en lur ide hadde det vert for 40-50 år siden, men verden har oppdaget at kapitalismen faktisk fungerer, rart folk i norge ikkje har forstått det helt enda. 15-20 år siden SV støttet Pot, hurra for den politiske norske utviklingen.

Lenke til kommentar
,07/08/2005 : 23:49] Dersom trangsynte og intolerante SV for viljen sin. Da skrus klokka 20 år tilbake i tid!

Hvor har du dette fra? Jeg finner ingenting om det på nettsidene til SV.

edit: ikke engang under pressemeldinger.

Halvorsen har sakt at det blir kampsak for SV å begrense butikkenes åpningstider, det samme har en annen SVer Midtveig (eller hva han het) som ærklærte krig mot døgnåpne butikker.

UHs sider påpekker at SV har programfestet at butikker skal forbys å holde åpen etter 17 på hverdager, jeg regner da med at dette stemmer.

Å ja, RIMI var bare eksempel, poenget mitt var at får partiet det som de vil, vil du ikke kunne handle mat etter 17 på hverdager i butikken.

Endret av [Protus]
Lenke til kommentar
et spørsmål: hvorfor skjer det bare med rimi? forresten kilde at det skal skje til høsten?

EDIT; det var to ikke ett spørsmål :p

Er selvsagt langtfra sikkert, men poenget med denne tråden er en SV-kampsak jeg ønsker å sette fokus på. Og husk: Noe må jo SV få gjennom når de skal forhandle med AP og SP! :w00t:

Lenke til kommentar
tviler ikkje på at sv kommer til å presse gjennom mangen slike meningsløse regler og avgifter. de må vel markere at de har makt skulle de klare å få flertall med ap.

Må ikkje glømme at sv innerst inne ønsker å gjøre norge til en kommuiststat, sikkert en lur ide hadde det vert for 40-50 år siden, men verden har oppdaget at kapitalismen faktisk fungerer, rart folk i norge ikkje har forstått det helt enda.  15-20 år siden SV støttet Pot, hurra for den politiske norske utviklingen.

Wow! :dontgetit:

Synes butikkene kan være oppe så lenge de vil jeg. Og jeg vil helst at de skal være oppe så lenge som mulig.

Men en filleting som dette får meg ikke til å ikke stemme rødgrønt.

Lenke til kommentar
Vi har jo lukkeloven, som skal gi butikkene valgfrihet til å stenge og åpne når de vil. Er du sikker? Jeg ble litt overrasket der, 80-talls-åpningstider er jo ikke akkurat særlig utbredt i Norge.

Lukkeloven ble opphvet av Willoch-regjeringen for ganske nøyaktig 20 år siden, noe Høyre nylig feiret ;) . Før dette måtte butikker stenge kl. 17 på hverdager. Dagens regjering gikk et skritt videre ved å fjerne åpningstidsloven slik at butikker nå har lov til å stenge når de vil, om så holde døgnåpent.

For dagens regjering fortsette blir det muligens søndagsåpne butikker også, i tillegg ønsker FRP å la de holde åpent på helligdager i tillegg. :thumbup:

Lenke til kommentar
er det bare meg som tror at du vil påvirke oss å ikke stemme på SV? siden det finnes ingen kilder, og hvorfor skal det bare skje med rimi liksom? ikke kiwi, rema, pris osv..

STEM PÅ RØDT sier jeg..blåe folk som deg gjør meg kvalm, alt dere kan er jo å jukse og svindle

Får si som arbeidsgiverne sier: Hadde kanskje sett litt bedre ut med referanser, ja. ;)

Lenke til kommentar

Vært greit med en link til dette her. SV har opp gjennom tidene kommet med en del tåpeligheter(som de fleste partier), men de lærer nå de også. De er nå ikke lenger for å forby parabolantenner og ikke ønsker de at staten skal konfiskere alle villaer heller, slik som tidligere. Så hvorfor skal de kjempe mot en gammelt vedtak som dette?

Så en link hadde vært fin å forholde seg til :)

Lenke til kommentar
er det bare meg som tror at du vil påvirke oss å ikke stemme på SV? siden det finnes ingen kilder, og hvorfor skal det bare skje med rimi liksom? ikke kiwi, rema, pris osv..

STEM PÅ RØDT sier jeg..blåe folk som deg gjør meg kvalm, alt dere kan er jo å jukse og svindle

Får si som arbeidsgiverne sier: Hadde kanskje sett litt bedre ut med referanser, ja. ;)

Utdrag fra arbeidsprogramemt :

"For SV er det viktig at de som jobber innenfor varehandelen får arbeidstider som gir rom for fritid og sosialt liv. SV ønsker derfor å redusere åpningstidene og begrense bruken av unntaksbestemmelsene."

Da legger jeg meg flat ettersom jeg ikke finner noe om kl 17 foreløpig, men under valgkampen pleier partiene å sette søkelys på ting motstanderne vil gjennomføre og jeg regner med at UH ikke lyver om dette. Men jeg kan selvsagt ta feil å legger meg flat i så måte.

Hovedpoenget er at jeg vil sette søkelys på noe jeg mener staten ikke skal styre, nemlig butikkenes åpningstider. At Rema mange steder stenger kl 22. om dagene akseptere ikke SV av hensyn til arbeiderne. Dette mener jeg er tåpelig og gammeldags tenkning. Det er jo ikke slik at når butikksjefen vil holde lengre oppe så går han til sine ansatte med beskjed om å jobbe lengre. Det finnes jo tross alt regler for arbeidstid, overtid osv.

Dessuten: Folk er meget forskjellige. Jeg kunne f.eks. godt ha jobbet kveldsvakt på butikk, mens andre vil jobbe dagtid. Det er slik elementær logikk SV ikke skjønner. :no:

Dessuten gir jo lengre åpningstider økt sysselsetting. Dersom SV skulle få gjennom dette, da ville nok en del butikkansatte ha mistet jobben sin vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Takk for utdyping Protus, nå kan vi vel ta diskusjonen videre derfra.

Og når det er sagt så støtter jeg at staten ikke skal blande seg opp i åpningstider.

La arbeiderene og arbeidsgiverene ha denne makten, sammen med forbrukeren. Dett forhandler man frem og blir styrt av når folket ønsker å handle. Dette er ikke makt som bør ligge hos regjering/storting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...