Zappza Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Hei! Jeg har nå to PSUer i PC, da 1 ikke var nok De PSUene jeg har er en NorthQ NQ4001 på 400w og en Aopen på 150w. Dette fungerer helt fint det er bare en ting som irriterer meg og det er at den PSUen som jeg plugger i strømkabelen, den starter rett etter jeg har gjort dette og stopper når jeg plugger i den andre, jeg tviler på at Skjermkortet, og hardiskene mine har godt av dette... Så derfor vil jeg lage en bryter til Aopen PSUen for og kunne kontrollere dette men den har ikke bryter fra før av så jeg lurte på om det er noen måte og fikse dette på eventuelt og få til sånn at de kun starter når jeg trykker på på knappen Litt uoversiktelig, håper dere forstår hva meg mener Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Skjønner kansje ikke helt hva du mener, men om du vil ha en separat bryter til den ene psu'en tar du å napper ut den grønne ledningen på den 20/24pins kontakten som skal til hovedkortet, sammen med en svart en. Når det kommer kontakt mellom de så vil psu'en starte opp. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 Sånn vil jeg ha det... Sånn at jeg vil ha det er at når jeg trykker på en bryter i fronten starter 150w opp... funker dette? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Kobler du grønn ledning fra 150W PSU'en, til grønn ledning på 400W PSU'en, og svart til svart, så kan du starte maskinen med power knappen som er på kabinettet. Når du da starter maskinen, vil begge strømforsyningene starte samtidig. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 Jeg vet det det er sånn jeg har det nå... men Problemet mitt er at den ene strømforsyningen starter hvis den andre ikke er plugget i... De starter samtidig når begge er plugget i da kan jeg bruke knappen, hvis ikke starter bare den ene (seff) jeg vil ha det sånn at den ikke starter før jeg trykker på knappen... Lenke til kommentar
MorraDi Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 For å unngå at de ikke starter opp når en av de er plugget ut må du gjøre en jumpstart-kopling på Aopen-psuen, og ikke en grønn/grønn - kobling med den andre psuen. Kutt pin 14/15 og bruk en "sukkerbit" til å koble de sammen på en sikker måte. Eller du kan lage en felles hovesdstrømbryter dersom du alltid bruker begge PSU-ene og drar ut kabelen på Aopen når pcen er avslått. http://www.iamnotageek.com/a/13-p1.php Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 Jeg bruker begge PSUene hele tiden ja... Hva mener du med og dra ut ledningen til Aopen når den er avslått? Kan du forklare litt bedre? Er det bare og jumpe Aopenen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå