Gå til innhold

Hvordan lage Bryter til PSU?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå to PSUer i PC, da 1 ikke var nok De PSUene jeg har er en NorthQ NQ4001 på 400w og en Aopen på 150w.

Dette fungerer helt fint det er bare en ting som irriterer meg og det er at den PSUen som jeg plugger i strømkabelen, den starter rett etter jeg har gjort dette og stopper når jeg plugger i den andre, jeg tviler på at Skjermkortet, og hardiskene mine har godt av dette...

Så derfor vil jeg lage en bryter til Aopen PSUen for og kunne kontrollere dette men den har ikke bryter fra før av så jeg lurte på om det er noen måte og fikse dette på eventuelt og få til sånn at de kun starter når jeg trykker på på knappen

Litt uoversiktelig, håper dere forstår hva meg mener

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner kansje ikke helt hva du mener, men om du vil ha en separat bryter til den ene psu'en tar du å napper ut den grønne ledningen på den 20/24pins kontakten som skal til hovedkortet, sammen med en svart en. Når det kommer kontakt mellom de så vil psu'en starte opp.

Lenke til kommentar

Jeg vet det det er sånn jeg har det nå... men Problemet mitt er at den ene strømforsyningen starter hvis den andre ikke er plugget i... De starter samtidig når begge er plugget i da kan jeg bruke knappen, hvis ikke starter bare den ene (seff) jeg vil ha det sånn at den ikke starter før jeg trykker på knappen...

Lenke til kommentar

For å unngå at de ikke starter opp når en av de er plugget ut må du gjøre en jumpstart-kopling på Aopen-psuen, og ikke en grønn/grønn - kobling med den andre psuen. Kutt pin 14/15 og bruk en "sukkerbit" til å koble de sammen på en sikker måte.

Eller du kan lage en felles hovesdstrømbryter dersom du alltid bruker begge PSU-ene og drar ut kabelen på Aopen når pcen er avslått.

http://www.iamnotageek.com/a/13-p1.php

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...