Skrue Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 I forbindelse med installasjon av ovennevnte HK, viser det seg at det av forskjellige årsaker kan bli litt trangt med plass til lydkortet, Et SB Audigy2, som jeg nødig vil kvitte meg med. Ettersom MSI nå har integrert en lydbrikke fra Creative, aner jeg at denne kanskje kan være dugandes i forhold til tidligere løsninger. Men høyst sannsynlig ikke like god som et Audigy2, det skal vel mye til? Men hvor mye dårligere er den integrerte brikka, mht signal/støyforhold osv? Setter pris på om noen kan svare på det. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Tar jeg ikke helt feil, skal det være en SonudBlaster Live!-brikke på hovedkortet. Den er lillebroren til SoundBlaste Audigy2 som du har. De to første kolonnene her, sammenlikner teoretiske spesifikasjoner på Live! og Audigy2. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Det er en live24bit brikke som sitter på det kortet. Akkurat samme lydkort som jeg har. Du vil ikke merke forskjell til ditt bruk Skrue. Du mangler litt av de nyeste teknologiene i spill osv ,men utenom det så er det få forskjeller. Det er OPamps som bestemmer lydkvaliteten og jeg tviler på at creative har kuttet på dem. Jeg er iallefall meget fornøyd (til prisen) med mitt sb live24bit. Bruker dog digitalutgangen til receiveren ,men bruker også analogutgangene når jeg skal kobler til headsett. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Problemet med integrert lyd er vel ikke alltid spesifikasjonene, men signal/støyforhold alltså et pci lydkort blir ikke så lett påvirket av alt som skjer på hovedkortet. Jeg har kun en vifte i min maskin (PSU) og to harddisker, men jeg har både sus og lyd fra diskene mine i lydutgangen. Jeg har Asus A8N da med realtek lydbrikke (drit). Vet ikke hvordan det er med integrert soundblaster brikke. Da jeg installerte et helt greit creative soundblaster pci kort og da ble det bra. Men hvis du bruker den digitale utgangen så er det nok ingen problem. Men dette er jo bare min erfaring. Det beste er jo å lytte selv. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Dette er en goood del bedre på Live24bit som er integrert på MSi kortet. Det høres veldig bra ut iforhold. Anbefaler uansett å kjøre digitalt ,men til prisen så er denne løsningen meget bra. (iforhold til mye annet). Lenke til kommentar
benz Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Hvilket MSI K8N Neo4 er det du har? Platinum eller Diamond? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 S/N Ratio ligger nok på rundt 80 i realiteten, å få høye S/N verdier på et integrert lydkort er ganske vanskelig siden brikken blir påvirket av andre ting som er på hovedkortet. Har bla erfart at usb og ps2 enheter støyer ganske mye, og kan slå inn på lyden, feksnår jeg flyttet på musa blir det en svak irrrrrrrr irrrrrrrr lyd, kan beskrives som elektronikk støy hvist det hjelper, men uansett et integrert lydkort (selv av god kvalitet) kan desverre ikke konkurere med et SB audigy som har en S/N ratio på over 100. Så er du audiofil så kan overgangen bli brå særlig vist du har et stort anlegg tilkoblet, for det avslører brutalt en hver form for "unoter" som måtte dukke opp. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 Glimrende folkens! benz: Har Diamond-kortet, burde vel ha opplyst om det. Men har dette noen betydning for svarene jeg nå har fått? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Zandro: Så må man tenke på at vifter genererer støy. Og mange har jo et Sblive kort i et PCIslot (ganske mange vil jeg tro=P) og vifta fra skjermkortet genererer jo også støy. Også for å ikke snakke om TVtunere og andre ting som står i PCI slottene. Så støy får man uansett.. Nå skal det sies at audegy ikke er et knallkort ,men det fungerer. Selv har jeg lyst på et til 4000kr som jeg kan bruke som preamp også (da er DAC`ene gode da) Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Jeg har enda til overs å høre noen støy generet av DC vifter slå inn på lydkortet, feks BW pumpa mi som står mindre en 4mm fra SB Audigy kortet høres ikke på noe vis, Med midre du har en veldig kraftig DC vifte så er ikke magnetfeltene i ei vanlig DC vifte lager sterke nok til å penetrere noe som helst ikke, papir engang, ei AC pumpe eller AC vifte derimot kan lage utrolig mye elektrisk støy feks enkelte støvsugere, hårfønere og andre AC motorer kan får det til å bli støy på tvskjermer og knitring radioer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå