Launch Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Så en reklame en plass (Tror det var på TV) om en vifte lignende sak som skulle monteres på luftinntaket eller noe for å få "turbo effekt". Den skulle gi litt ekstra effekt og lavere bensinforbruk. Gikk vist ann å montere på stortsett alle biler. Noen som vet hva jeg mener? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 "Turbonator" og nei det funker ikke, bare juks! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Skjønner ikke helt hvordan noe sånt kan fungere, men hvis man tror det virker så holder kanskje det... Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Er det en sånn vi snakker om? http://www.streetdesign.no/?go=produkt&id=5973 Lenke til kommentar
dreadful Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Ja, mer eller mindre, de kommer i forskjellige utforminger. Erfaringsmessig, hadde en sånn på bilen min for 3 år siden, gir liten om ingen effekt. Skal man ha turbo sette man på turbo, ikke en vifte som stjeler "effekt" med el motoren sin. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Det er en tråd om dette i "Trimming/stylig". http://forum.amotor.no/index.php?showtopic=398272 Lenke til kommentar
Launch Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 Ja den lille saken kan nok ikke øke effekten så mye, men en funksjon har den nok siden den er elektrisk og lader litt ekstra trykk hele tiden Takk for linker, skal se nermere på saken, men tror ikke den middlertidige Golf GTI'en min får en sånn hehe Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Høres like fornuftig ut som å koble en svær hårføner som blåser kaldluft foran luftinntaket og skru på full guffe. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 (endret) Mini turbo m/ elektrisk turbin.Gir effektøkning fra 8 til 15hk! 10% mindre forbruk. Leverer ca 5000 liter/minuttet. Monteres etter luftfilteret. 5000 liter i minuttet er det samme som 300m3/t, noe jeg tror flere PC brukere på forumet har i gjennomstrømning i kabinettet sitt om ikke mere inkludert meg. "men det er svaaada" Endret 8. august 2005 av perpyro Lenke til kommentar
Launch Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 Høres like fornuftig ut som å koble en svær hårføner som blåser kaldluft foran luftinntaket og skru på full guffe. Må du ikke gi meg noen gode ideer her Hehe en inverter og hårføner hmm "Hei kompis! Trimma bilen min med mammas hårføner, går fett nå" Lenke til kommentar
garrasjen Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 HA HA HA HA HA HA HA :!: Ler så jeg får vondt i magen.... Var det ikke et firma som solgte en slags magnet man skulle sette rundt bensinslangen og en gang for noen år siden? Den skulle gi 10 % mer hester og senke forbruket 10 % HO HO HO HO Som de sier oppover her, så lenge ting er billige nok er det alltid folk som skal se om det virker Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Bruk flere hårfønere og heng en svær isklump foran så blir det ekstra kaldt.. Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 En motor er jo i bunn og grunn ikke mer en en enorm luftpumpe, så i teorien så kan det virke med litt ekstra trykk gjennom greiene. Men i virkeligheten så må det nok mere til en sånn dippedutt. Da er det bedre med ordentlig turbo eller kompressor. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 (endret) Prøv heller den her: Endret 8. august 2005 av walter_melon Lenke til kommentar
Launch Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 (endret) Kompressor er jo skikkelig greie da, gir jo flere bar trykkmen da må man justere alt mulig rart for å få det til å fungere skikkelig på alle turtall osv. Hva er fordelen med kulde foresten? Skulle tro litt varme var bedre for da fordamper bensinen til enda mindre partikler walter_melon Endret 8. august 2005 av Launch Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Hva er fordelen med kulde foresten?walter_melon Takk takk.. Kald luft i motoren gir bedre kjøling. Verre er det ikke. Hvis du tar med bilen din til Thailand eller noe sånt på den varmeste tida vil den gå dårligere enn på 0-føre i Norge. Lenke til kommentar
Launch Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 Får bytte styresentral hvis jeg flytter til varmere strøk da Tror jeg blir noen år til her i Norge hehe, flytter jeg så kjøper jeg nok heller ny bil i samme land. Tror jeg må lure en av kameratene mine til å kjøpe en sånn "Turbo/kompressor" vil bare se det irl Lenke til kommentar
dreadful Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Kald luft trekker seg sammen og blir mindre, noe som vil si at det kommer mer luft inn i kammeret, når dette blir oppvarmet utvider det seg, og totale trykket blir høyere enn hvis man tilfører motoren samme kvanta varm luft som ikke vil utvide seg like mye siden luftmolekylene allerede er mer adskilt. Resultatet er at man får en marinal økning i effekt siden man får mer masse som forskyver stempelet i motoren. Lenke til kommentar
garrasjen Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Kald luft trekker seg sammen og blir mindre, noe som vil si at det kommer mer luft inn i kammeret, når dette blir oppvarmet utvider det seg, og totale trykket blir høyere enn hvis man tilfører motoren samme kvanta varm luft som ikke vil utvide seg like mye siden luftmolekylene allerede er mer adskilt. Resultatet er at man får en marinal økning i effekt siden man får mer masse som forskyver stempelet i motoren. Kaldere luft inneholder flere oksygenmolekyler også, så man øker forbrenningen og. Samme effekt hvis det regner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå