toennes Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Hei Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder av mitt siste prosjekt. Hadde egentlig tenkt å lage en worklog av det, men jeg ble så fort ferdig :-) Uansett, håper at jeg kanskje inspirerer noen andre eller gir ideer til noe bedre. Tanken var å ha en skjerm som var på hele tiden og som kunne vise relevant informasjon. Jeg endte opp med en gammel laptop med defekt tastaur. Demonterte skjermen og deler av kassen, og monterte det hele i en modifisert Ikea ramme. Kontroll skjer med VNC via WLAN. Det som vises på skjermen her er noen utvalgte "Widgets" (Konfabulator) Maskinen er en Toshiba Satellite Pro 4220 med 64MB ram og 6 GB harddisk. Skjermen er 14" og kjører native 1024x768 oppløsning. Dette prosjektet har skyhøy WAF !! Dersom noen trenger flere detaljer om hvordan den ble til så si ifra ! Mvh T Lenke til kommentar
toennes Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 og et bilde til.... Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 dæven det var fint..fint men en "infotavle" hehe er "pc en" bak ramma liksoM? igjen: kjempe tøff mod fikk lyst på sånn jeg og! Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Er blitt ganske populært å gjøre sånt me gamle LCDer nå.. Tøfft det du hadde mekka til, absolutt! Digitalisert magnettavle.. Lenke til kommentar
toennes Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 dæven det var fint..fint men en "infotavle" hehe er "pc en" bak ramma liksoM? igjen: kjempe tøff mod fikk lyst på sånn jeg og! Jupp. det er egentlig to stk rammer som er montert rygg-mot-rygg. Dette gir meg nesten 6 cm dybde å jobbe med. Tok bare ut tastatur og batteri for å spare vekt (den henger på gips-vegg). Resten av bunnkassen ligger inne i ramma. Det var egentlig forbausende enkelt å få det til. Tok meg drøye 5-6 timer. Kostnad begenset seg til rammene (totalt 198 kr). Dette er egentlig latmannsutgaven, de vikelig tøffe gutta klarer seg med ca 2 cm dybde..... Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 (endret) Bare lurer, har du kobla den til pcen akuratt som om den skulle være skjerm nr. 2? eller har du noen annen finurlig måte å få det til på? Det hadde vert konge med ei slik hengende på veggen med klokke + litt info om hvor varmt ting og tang var og litt winamp/media player stats. BTW: Hvor mye kostet det å lage den? Endret 8. august 2005 av Carrox Lenke til kommentar
happy camper Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Han sa nettopp at den kosta 198,- Kjempestiligprosjekt foresten!! Lenke til kommentar
toennes Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 Bare lurer, har du kobla den til pcen akuratt som om den skulle være skjerm nr. 2? eller har du noen annen finurlig måte å få det til på? Det hadde vert konge med ei slik hengende på veggen med klokke + litt info om hvor varmt ting og tang var og litt winamp/media player stats. BTW: Hvor mye kostet det å lage den? Ikke helt sikker på hva du mener.... Hele den gamle laptopen er inni rammen :-) Drømmen hadde vært en tilsvarende mod, men med touchskjerm og tilkoblet lydanlegg. Gjerne med større oppløsning I tillegg til kostnad for rammene kommer jo ulike typer tape, limpistol, og lignende. :-) Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Korleis er det med kjøling og sånn til CPU? Eller er det kun skjermen som er der? Lenke til kommentar
toennes Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 Neida, som sagt er "hele" den gamle laptopen inni ramma. Alle standardvifter er på sin rette plass. Varme var faktisk et av mine usikkerhetsmomenter på denne. Nå har den hengt oppe i 5 dager og vært 100% stabil. Jeg hører vifta skrur seg på av og til, men det er faktisk skjeldnere enn når den var vanlig laptop. Siden ramma er så stor og tykk, er det mye luft baki der :-) Jeg tok også hensyn til alle ventilasjonsåpninger når jeg tapet den fast... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå